עמוד:138

עמודים -200 195 בפעילות 1 מנתחים את משפטי ההשוואה בעזרת סרטוט של ישר המספרים . . 1 לשייש 4 מדבקות . למילי יש 12 מדבקות . מספר המדבקות של שי קטן פי 3 ממספר המדבקות של מילי . פי כמה גדול מספר המדבקות של מילי ממספר המדבקות של שי ? נציג זאת בסרטוט על ישר המספרים : דיּוּן איך רואים בסרטוט את מספר המדבקות של מילי ? איך רואים בסרטוט את מספר המדבקות של שי ? איך רואים פי כמה גדול מספר המדבקות של מילי ממספר המדבקות של שי ? מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 195 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 – 151 ( בעמוד 196 מנתחים משפטי השוואה : בפעילות 2 מנסים להבין לפי משפט ההשוואה למי יש יותר , בפעילות 3 מנסים להבין מה יש פחות . בפעילות 4 עוסקים בזוגות המתאימים למשפט השוואה נתון . חשוב לשים לב למסיחים מכיוון שהם מאפיינים שגיאות שכיחות של תלמידים . לדוגמה , בסעיף א משפט ההשוואה : מספר החתולים שבחצר גדול פי 3 ממספר הכלבים שבחצר . . 4 סמנו ב את הזוגות המתאימים למשפט . א מספר החתולים שבחצר גדול פי 3 ממספר הכלבים שבחצר . 12 חתולים 4 כלבים 2 חתולים 6 כלבים 21 חתולים 18 כלבים מבין המצבים המתוארים רק הזוג הימני מתאים : בזוג האמצעי , אמנם היחס הוא , 3 אבל הפוך . בזוג השמאלי מספר החתולים גדול ב - 3 ולא פי 3 ממספר הכלבים . חשוב לבקש מהתלמידים לנמק מדוע כל זוג שבחרו מתאים למשפט ומדוע כל זוג אחר אינו מתאים . מומלץ להציע לתלמידים לשנות מרכיב כלשהו בזוג שאינו מתאים כך שיתאים . לדוגמה : את הזוג " 2 חתולים ו - 6 כלבים " אפשר לתקן , למשל , כך : להחליף את מספר החתולים והכלבים או לתקן את מספר החתולים ל - 18 ( 18 חתולים , 6 כלבים ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר