עמוד:129

ראשית , על התלמידים לספור בציור הפתיחה : כמה נוסעים יש ? ) 10 ( כמה בקבוקים יש ? ) 24 ( ולכתוב את הנתונים האלה בתבנית ישר המספרים . בשלב הבא , על התלמידים למצוא את ההפרש בעזרת תרגיל חיסור ) . ) 24 - 10 = 14 בשלב האחרון , התלמידים כותבים את התשובה . השלמת התבנית עשויה להקל על התלמידים להבין את היחסים בין המרכיבים השונים בבעיה ועוזרת להם להתאים תרגיל לחישוב המספר החסר . מומלץ שבבעיות הראשונות הם יפתרו בעזרת תבנית , כדי לחזק את הבנת המבנה של סיפור השוואה חיבורי . בהמשך תלמידים מתקדמים רשאים לוותר על מילוי התבנית , אם הם מבינים היטב את הבעיה ויודעים להתאים תרגיל לפתרונה . בפעילות 2 מתמקדים בבעיות השוואה חיבוריות מסוג . 6 - 5 זוהי פעילות עם המורה מכיוון שהבעיות הללו הן בדרגת קושי גבוהה . מה שמאפיין אותן הוא ששואלים על הקבוצה הגדולה ומשתמשים בביטוי " קטן ב ... " ולהפך . בסעיפים א - ג יש למצוא את אחת מהקבוצות המושוות , ובסעיף ד – את ההפרש . מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 184 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 - 151 ( בפעילות 3 משווים את הגבהים של חמישה מגדלים גבוהים בעולם . בכל הבעיות עוסקים במציאת אחת מהקבוצות המושוות . שימו לב שבסעיפים א , ב ו - ד משווים גבהים של מגדלים ואילו בסעיף ג עוסקים בשנים שבהן נבנו המגדלים . בסעיף ד עוסקים במגדל בארץ , מגדל משה אביב . אפשר להציע לתלמידים להוסיף לטבלה טור עבור בניין זה . כך הם ייווכחו שחסר להם נתון – השנה שבה נבנה המגדל . כדאי שיציעו איך להשלים את הנתון . . 3 לפניכם חמשה מגדלים גבוהים בעולם * . * גובהי המגדלים מעוגלים לעשרות והם כוללים את התרנים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר