עמוד:122

מבוא לפרק רצף ההוראה של פתרון בעיות מילוליות ב " שבילים פלוס " בכיתות א - ג - מופיע במדריך זה במבוא לפרק " בעיות חד - שלביות " , עמוד . 4 גם מבוא לנושא הכללי של בעיות מילוליות מופיע בתחילת מדריך זה בפרק " בעיות חד - שלביות " . הפרק " בעיות השוואה כפליות" על פי המלצות תכנית הלימודים יש להקדיש לנושא זה כ - 5 שעות . הפרק עוסק בשני סוגים של בעיות השוואה : בעיות השוואה חיבוריות ) חזרה והעמקה ( ובעיות השוואה כפליות . לצד בעיות השוואה הפרק עוסק גם בבל " ש – בעיות לא שגרתיות , כלומר בעיות שכדי לפתור אותן יש להשתמש בדרכי פתרון שונות בהתאם לניתוח ולארגון של המצבים המתוארים בהן . הרחבה על בעיות בל " ש מופיעה במדריך זה , במבוא לפרק " בעיות חד - שלביות " , עמוד . 10 רקע מתמטי בעיות השוואה חיבוריות בעיית השוואה חיבורית עוסקת בהשוואה כמותית בין שתי קבוצות על ידי תיאור ההפרש בין הקבוצות . בתיאור ההפרש משתמשים בביטויים כמו "× יותר " , "× פחות " , " גדול ב - ×" , " קטן ב - ×" וכדומה . דוגמה : למיכל יש 5 גולות . לרן יש 3 גולות פחות ממה שיש למיכל . כמה גולות יש לרן ? בבעיה זו מתוארות שתי קבוצות ומתואר ההפרש ביניהן , ושואלים על הגודל של אחת הקבוצות . קבוצה א למיכל יש 5 גולות ההפרש : לרן יש 3 גולות פחות ממה שיש למיכל . קבוצה ב כמה גולות יש לרן ? כל מצב של השוואה כמותית בין שתי קבוצות אפשר לתאר בשני אופנים : בניסוח שבו משתמשים במילה יותר ) או גדול ב ... ( . בניסוח שבו משתמשים במילה פחות ) או קטן ב ... ( . את ההשוואה בין שתי הקבוצות אפשר לתאר כך : לרינה יש 3 גולות . לנדב יש 4 גולות יותר ממה שיש לרינה . לנדב יש 7 גולות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר