עמוד:104

פעילות 8 בפעילות זו מיישמים חיסור עם המרה בסיטואציה מחיי היום יום . לצורך פתרון התרגילים מומלץ להשתמש בישר המספרים הריק . ) תלמידים הבוחרים לפתור בעזרת תרגילים במאונך יכולים לעשות זאת , אולם יש לשים לב שהתרגילים המתקבלים הם כאלה הדורשים המרות רבות . ( . 8 קונים הגיעו לחנות " בגלל החשמל " . ענו על השאלות . א עמליה קנתה מקררונתנה 5 , 200 שקלים . כמה עדף היא קבלה ? תרגיל : ב רןקנה טלויזיה ונתן 3 , 900 שקלים . כמה עדף הוא קבל ? תרגיל : ג רועי נתן 3 , 000 שקלים וקבל 110 שקלים עדף . מה הוא קנה ? תרגיל : ד דנה נתנה 2 , 000 שקלים וקבלה 50 שקלים עדף . מה היא קנתה ? תרגיל : ה הדס נתנה 3 , 000 שקלים וקבלה 190 שקלים עדף . מה היא קנתה ? תרגיל : אפשר לשאול את התלמידים שאלות נוספות הקשורות לציור : - רועי קנה מאוורר תקרה ומיקרוגל . כמה הוא שילם ? - לשרית יש 4 , 000 שקלים . אילו מכשירים היא יכולה לקנות ? הציעו הצעות שונות . - רווית קנתה מוצר ושילמה עליו בשטרות של 100 שקלים . היא קיבלה 50 שקלים עודף . מה היא קנתה ? כמה כסף היא נתנה למוכר ? אתגּר - ראובן שילם 3 , 000 שקלים עבור שני מוצרים וקיבל 90 שקלים עודף . מה הוא קנה ? אפשר גם לעודד את התלמידים להמציא שאלות משלהם על סמך הציור ולכתוב אותן במחברת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר