עמוד:101

בפעילות 4 התלמידים נחשפים לאסטרטגיה חדשה המאפשרת גמישות בדרכי הפתרון על הישר . הדוגמה שמימין וכן סעיפים א ו - ב עוסקים בתרגילי חיבור , ואילו הדוגמה שמשמאל וסעיפים ג ו - ד עוסקים בתרגילי חיסור . חשוב לדון בדוגמאות ולוודא שהתלמידים מבינים אותן : . 4 פתרו . דיּוּן הסבירו את הציור של יוגב . במקום לחבר , 190 יוגב מחבר 200 ) בעזרת קפיצה קדימה ( ואחר כך מחסר 10 ) בעזרת קפיצה אחורה ( . באופן דומה , בתרגיל חיסור , במקום לחסר 190 אפשר לחסר 200 ואחר כך לחבר . 10 בפתרון התרגילים בפעילות זו מתחדדות אצל התלמידים התפיסות האלה : גמישות בדרכי הפתרון ובאופן השימוש בישר . השפעת סוג הפעולה על כיוון התנועה על הישר : בחיבור קופצים קדימה לצד ימין , ובחיסור קופצים אחורה לצד שמאל . עם זאת , ייתכן שיהיו תלמידים שיתקשו בשלב זה ליישם את הדרך של יוגב ויעדיפו לדבוק בדרך הרגילה . כדאי לחשוף את כולם לדרך החדשה אך לאפשר לכל תלמיד לעבוד בדרך הנוחה לו . עמודים -159 156 בפעילות 5 התלמידים פותרים בעיות השוואה חיבוריות בעזרת ישר המספרים . פעילות זו היא הכנה לפתרון משוואות בעזרת הישר . חשוב לוודא שהתלמידים זוכרים את משמעות המושגים " הפרש " , " סכום " , " בכמה גדול / קטן " ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר