עמוד:99

לעומת זאת , על ישר המספרים הריק , הפתרון נסמך על הכרת רצף המספרים והוא פשוט מאוד : בפרק המבנה העשרוני עד 10 , 000 חלק א בספר 7 התלמידים התנסו בפתרון תרגילי חיבור וחיסור עד 1 , 000 על ישר המספרים . בין השאר פתרו התלמידים גם תרגילים הדורשים המרה . ביחידה זו מרחיבים את השימוש בישר המספרים לתרגילים עד . 10 , 000 הצעה לפעילות פתיחה משרטטים על הלוח קו ישר ועליו רושמים את המספר , 680 כך : שואלים את התלמידים : " ארנבון קופץ על הישר 2 קפיצות של 100 ו - 3 קפיצות של . 10 לאן הוא יגיע ? " מזמינים תלמיד ללוח לבצע את המהלך . הנה דוגמה לתשובה של תלמיד : איזה תרגיל מתאים לקפיצות של ארנבון ? 680 + 100 + 100 + 10 + 10 + 10 = 910 או 680 + 230 = 910 האם ארנבון יכול להגיע ל - 910 בפחות קפיצות ? התלמידים מראים דרכים שונות על הלוח . 10 לדוגמה : עמודים -155 151 בפעילות 1 לומדים לפתור תרגילי חיבור על הישר , בפעילות 2 לומדים לפתור תרגילי חיסור על הישר , ובפעילות 3 פותרים תרגילי חיבור וחיסור במעורבב . תלמידים שונים יפתרו בדרכים שונות . לדוגמה , את התרגיל שבפעילות 1 סעיף ה אפשר לפתור בעזרת קפיצות כאלה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר