עמוד:85

דרכים אפשריות לפתרון : דרך א 400 שקלים אפשר לחלק שווה בשווה ל - 200 שקלים ועוד 200 שקלים . 2 , 000 שקלים שווים ל - 1 , 000 שקלים ועוד 1 , 000 שקלים . את האלף הנוסף אפשר לחלק ל - 500 שקלים ועוד 500 שקלים . בסך הכול , . 200 + 1 , 000 + 500 = 1 , 700 כל אחד מבני הזוג יקבל 1 , 700 שקלים . דרך ב 1 , 500 + 1 , 500 = 3 , 000 200 + 200 = 400 1 , 500 + 200 = 1 , 700 כל אחד מבני הזוג יקבל 1 , 700 שקלים . אפשר לחלק לתלמידים המחאות ריקות ) גם הן בנספח ה , בסוף המדריך , עמוד 172 ( כדי שישלימו את הסכום המתאים לכל אחד . בפעילות 10 מתמודדים עם מצב שבו צריך להמיר עשרת ביחידות , אולם אין עשרות ) ספרת העשרות היא . ) 0 התלמידים נתקלו במצב דומה בדיון שבעקבות המשחק " הראשון ב - " 200 בעמוד . 119 מומלץ להציג לתלמידים את הבעיה של מאיה ויפתח ולבקש מהם הצעות לפתרון . לאחר מכן אפשר לסכם את דרך העבודה במקרה זה , כפי שמופיע בהמשך הפעילות ) בצד שמאל למעלה ( . פתרון של מצבים כאלו בעזרת ייצוג במשטחים ) כרטיסים או לוח מחיק ( הוא מורכב ומייגע , אולם חשוב שהתלמידים ייחשפו גם למקרים כאלו ויכירו את דרך ההתמודדות א ִ תם . לכן , הנושא מוצג בפעילות , אולם העיסוק בו קצר . בהמשך ילמדו התלמידים לפתור תרגילים כאלו במאונך או בעזרת ישר מספרים ריק . עמודים -136 129 בכיתה ב למדו התלמידים את האלגוריתם של חיסור במאונך עד . 100 בעמודים אלה נלמד לפתור במאונך תרגילי חיסור עד . 10 , 000 עמודים אלה מתמקדים בתרגילים שבהם יש צורך בהמרה אחת ) תרגילים עם יותר מהמרה אחת יילמדו בהמשך ( . דרך הפתרון במאונך מבוססת גם היא על המבנה העשרוני ונשענת על אותם עקרונות שבהם השתמשו התלמידים בפתרון בעזרת כרטיסי המשטחים או הלוח המחיק . היחידה פותחת בפעילות עם המורה , ובה מוסברת דרך הפתרון של תרגיל חיסור במאונך עם המרה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר