עמוד:82

כמו ביחידה העוסקת בחיבור , גם ביחידה זו מתחילים בעיסוק קצר בהמרה בעזרת סיפור מסגרת על כדורי טניס בחנות הספורט . הפעם התלמידים מתבקשים לפרק אריזות . בהקשר הסיפורי יש היגיון בפירוק החבילות – למען נוחות הקונים כדאי שיהיו בחנות גם כדורים בודדים ואריזות של 10 כדורים . עמודים 119 - 118 הם הכנה לחיסור . בעמודים 122 - 120 מחסרים מאות שלמות , עשרות שלמות או יחידות בודדות . בעמודים 128 - 123 פותרים תרגילי חיסור עם המרה במאוזן בעזרת הדף המחיק . בעמודים 146 - 129 לומדים לפתור תרגילי חיסור במאונך ומתרגלים פתרון של תרגילים ) חיסור וגם חיבור ( בהקשרים שונים . עמודים -119 118 פעילות 1 היא הכנה לנושא של חיסור עם המרה , ובה על התלמידים להציע אפשרויות שונות לפירוק 4 קופסאות של 100 כדורים לקופסאות קטנות יותר של 10 כדורים ולכדורים בודדים . יש אפשרויות רבות לפירוק , וכדאי לדון עם התלמידים בפתרונות שהם מציעים . כדאי גם להמחיש את האריזות . אפשר להשתמש בכרטיסי המשטחים או בלבני 10 תלתממדיות ולבצע את " פירוק האריזות " בפועל . גם פעילויות 2 ו - 3 הן פעילויות הקדמה לנושא החיסור . התלמידים משחקים במשחק שבו הם נדרשים להפחית משטחים . במהלך המשחק הם נתקלים במצבים המחייבים המרה . מתארים לתלמידים את המשחק . כדאי לשאול שאלות תוך כדי תיאור המשחק , למשל כך : כל משתתף מקבל 3 מאות , 5 עשרות ו - 9 יחידות . מה המספר המתאים לכרטיסים של כל משתתף ? ) 359 ( כל משתתף בתורו מטיל את שתי הקוביות ) קובייה אחת רגילה וקובייה אחת שמודבקות עליה המילים " יחידות " ו " עשרות " ( , ומפחית יחידות או עשרות מהכמות שהייתה לו במהלך הקודם . נניח שבזריקה הראשונה יצא לי " " 3 ו " עשרות " . מה עליי להפחית ? ) 3 עשרות ( . מה המספר המתאים למה שהפחתי ? ) . ) 30 מה המספר המתאים למשטחים שנשארו לי ? ) . ) 329 מה התרגיל המתאים ? . 359 - 30 = 329 המנצח : המשתתף שמגיע ראשון ל - . 200 כמה צריך לחסר בסך הכול כדי לנצח ? ) 159 ( הבהרה : אין צורך להגיע ל - 200 בדיוק , גם פחות מ - 200 נחשב כניצחון . לפני שמתחילים לשחק מתבוננים במצב המתואר בפעילות . 2 אלה הכרטיסים של דניאל : דניאל מטילה את הקביות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר