עמוד:81

ג . חיסור עם המרה – במאוזן ובמאונך ) עמודים 146 - 118 ( הקדמה ביחידה זו יפתרו התלמידים תרגילי חיסור עד 10 , 000 עם המרה . דוגמאות לתרגילי חיסור עם המרה : 4 , 567 - 48 ) כאן ההמרה היא ביחידות ( , 653 - 172 ) כאן ההמרה היא בעשרות ( , 1 , 077 - 505 ) כאן ההמרה היא במאות ( . ביחידה הקודמת התנסו התלמידים בהמרה בכיוון אחד – ממצב " לא יעיל " , כלומר מצב שבו יש 10 משטחים או יותר מאותו סוג , למצב " יעיל " – כלומר מצב שבו מספר המשטחים מכל סוג תואם לספרה המייצגת משטחים מסוג זה . כדי לפתור תרגילי חיסור עם המרה התלמידים צריכים להמיר בכיוון ההפוך , כלומר להתחיל מייצוג " יעיל " ולהמיר משטח אחד ב - 10 משטחים שערכם נמוך יותר , כך שיוכלו לחסר . למשל , בתרגיל : 1 , 514 - 170 לאחר שמייצגים את 1 , 514 רואים שאין מספיק עשרות כדי לחסר 170 ) יש עשרת אחת וצריך לחסר 7 עשרות ( . לכן ממירים מאה אחת ב - 10 עשרות . כעת יש 11 עשרות ו - 4 מאות . מוחקים מאה אחת ו - 7 עשרות ומקבלים . 1 , 344

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר