עמוד:97

סעיפים ב ו - ג בפעילות מעט " חידתיים " ומחייבים שימוש באומדן . אין טעם ואפשרות לבדוק את כל זוגות המוצרים האפשריים מבין המוצרים שבחנות . יש להתבונן במוצרים ולחשוב , אילו מחירים סביר שיסתכמו בסכום המצוין בסעיף , ולבדוק רק אותם . השיקולים יכולים להיות קשורים לגודל המספרים , למשל מיכאל וליאת ודאי שלא קנו מקרר כי מחירו של המקרר לבדו הוא יותר ממה ששילמו על שני מוצרים . השיקולים יכולים להיות קשורים גם לספרת היחידות של הסכום , למשל ליאת קנתה כנראה שני מוצרים שמחיריהם בעשרות שלמות . בסעיף ד אין צורך לחשב במדויק את המחירים של מאוורר התקרה ) 2 , 590 ( ושל מכונת הכביסה ) . ) 2 , 890 די להסביר מדוע הסכום גדול מ - . 5 , 000 הצעה לפעילות נוספת מציגים לתלמידים את המצבים הבאים : שלושה לקוחות הגיעו עם תווי קנייה לחנות וקנו מוצרי חשמל : לחיים יש תווי קנייה בסך 2 , 000 שקלים והוא רוצה לקנות מיקרוגל . לתומר יש תווי קנייה בסך 900 שקלים והוא רוצה לקנות שואב אבק . לערן יש תווי קנייה בסך 4 , 800 שקלים והוא רוצה לקנות מקרר . כמה עודף יקבל כל אחד ? התלמידים כותבים תרגילים מתאימים במחברות ופותרים . בפעילות 23 פותרים שאלות השוואה ומוצאים גבהים של הרים . הנחו את התלמידים לבדוק בכל פעם : איזה הוא ההר הנמוך ? איזה הוא ההר הגבוה ? גובהו של איזה הר נתון ? מה ההפרש ? אם חסרים נתונים , יש לפנות קודם להר אחר שעליו יש מספיק נתונים . הנה פתרון הפעילות , על פי סדר שבו אפשר לחשב : הר תבור ) נתון ( : 588 מטרים הר הכרמל ) נמוך מהר תבור ב - 42 מטרים ( : 546 מטרים . הר מירון ) גבוה מהר תבור ב - 620 מטרים ( : 1 , 208 מטרים . הר הגלבוע ) נמוך מהר הכרמל ב - 10 מטרים ( : 536 מטרים . הר החרמון ) גבוה מהר מירון ב - 1 , 016 מטרים ( : 2 , 224 מטרים . עמודים -150 147 הפעילויות מסכמות את החומר הנלמד ביחידות א - ג בפרק ומיועדות לבדיקה עצמית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר