עמוד:93

כדי לפתור כדאי למצוא תחילה את המספר המתאים לסכום : . + = 50 יש אפשרויות רבות , למשל : = 20 , = 30 או : = 12 , = 38 חשוב לזכור שגם התשובה הזו מתאימה : = 25 , = 25 בפעילות 12 התלמידים פותרים תחילה את אותם תרגילים שאפשר לפתור בעל - פה . את שאר התרגילים עליהם לכתוב במאונך במחברת ולפתור . מומלץ לשאול את התלמידים : - אילו תרגילים פתרתם בעל - פה ? - מה מאפיין אותם ? - כיצד פתרתם אותם ? שימו לב שאין תשובה חד - משמעית לשאלה " אילו תרגילים אפשר לפתור בעל - פה ? " , והתשובות משתנות מתלמיד לתלמיד . הצעה להרחבת הפעילות לאחר שפותרים את כל התרגילים , אפשר לכתוב על הלוח עוד כמה תרגילים שכדי לפתור אותם אפשר להיעזר באחד התרגילים שכבר פתרנו , ולדון בדרך הפתרון , למשל : = 3 , 421 - 30 ) אפשר להיעזר בפתרון של סעיף ג . ( = 4 , 007 + 208 ) אפשר להיעזר בפתרון של סעיף ו . ( = 2 , 075 - 390 ) אפשר להיעזר בפתרון של סעיף י . ( אפשר לבקש מהתלמידים לחבר בעצמם תרגילים שאפשר לפתור בעזרת התרגילים האלה . יוֹצא מן הכּלל עמוד ) 140 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 164 - 159 ( בפעילויות 15 - 14 עוסקים בפתרון תרגילי חיסור כאשר במחוסר יש אפסים . אלה הם תרגילים מהסוג הקשה ביותר , וחשוב שהתלמידים יבינו את המשמעות של כל צעד ושל ההמרות שיש לבצע במקומות המתאימים . מומלץ ללוות את הפתרון במאונך בהמחשה של כל שלב , למשל בעזרת הלוח המחיק : מייצגים את המחוסר ) השלם ( ומתחילים לחסר את היחידות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר