עמוד:79

בסעיף א מופיע מתחת לתרגיל גם הייצוג שלו בלוח המחיק כדי להקל על התלמידים ולכוון אותם לפתרון . בסעיפים ב - י התלמידים אמורים לצייר בעצמם . מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 111 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 - 151 ( בפעילות 2 התלמידים נדרשים לחזור לציור הפתיחה ולענות על השאלות . לכל השאלות מתאימים תרגילי חיבור עם המרה במאות ) אלף תשע מאות ומשהו ועוד מאה ( . תלמידים אחדים יוכלו לפתור את התרגילים בעל - פה או בעזרת ישר מספרים ריק ) כפי שנלמד בפרק המבנה העשרוני עד 10 , 000 חלק א ( . תלמידים אחרים יכולים להשתמש בכרטיסים או בדף המחיק . בפעילות 4 חלק מהתרגילים דורשים לבצע שתי המרות – גם ביחידות וגם במאות . כדאי לעבור יחד על הדוגמה ולהציג את הפתרון בעזרת האבזרים . יוֹצא מן הכּלל ) עמוד 113 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 164 - 159 ( עמודים -117 115 חיבור במאונך בכיתה ב למדו התלמידים את האלגוריתם של חיבור במאונך עד . 100 בעמודים אלה הם ילמדו לפתור תרגילי חיבור עם המרה בתחום הרבבה במאונך . דרך הפתרון במאונך מבוססת גם היא על המבנה העשרוני ונשענת על אותם עקרונות שבהם השתמשו התלמידים בפתרון בעזרת ייצוג המחוברים בכרטיסים . היחידה פותחת בפעילות , ובה מוסברת דרך הפתרון של תרגיל חיבור במאונך עם המרה . הצעה לפעילות פתיחה א . כותבים על הלוח תרגיל חיבור עם המרה של שני מספרים דו - ספרתיים , לדוגמה : __ = . 36 + 27 מבקשים מהתלמידים לפתור אותו במאונך במחברותיהם . שואלים : איך כתבתם את המספרים במאונך ? איך פתרתם ? מה עשיתם כשהיה צורך להמיר ? ) אפשר להציג עוד תרגיל במספרים דו - ספרתיים לפני שממשיכים לשלב הבא . ( ב . כותבים על הלוח את תרגיל החיבור המופיע בדוגמה שבעמוד . 461 + 373 = __ : 115 שואלים : כיצד לדעתכם כותבים את התרגיל הזה במאונך ? ) לאחר שהתלמידים עונים , מסכמים – כותבים יחידות מתחת ליחידות , עשרות מתחת לעשרות וכך הלאה . ( מבקשים מהתלמידים לנסות ולפתור במחברת לפי הבנתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר