עמוד:77

פעילות 7 דומה לפעילות 6 אלא שבה הייצוגים השונים מתוארים במילים ולא בציור מפורט . תלמידים הזקוקים לעזרה יכולים לבנות חלק מהייצוגים בכרטיסים , לבצע המרה ולבדוק . ) כדאי לעבוד בזוגות או בשלשות כדי שהתלמידים יוכלו לדון ביניהם וגם כדי שיהיו להם מספיק כרטיסים . ( את האפשרויות 234 מאות ו - 234 יחידות אי אפשר כמובן לייצג באמת , וצריך להסיק באופן הגיוני איזו מהן מתאימה . 234 יחידות הן 234 ולכן הייצוג הזה מתאים . 234 מאות הן מספר גדול מאלף . גם בלי לחשב מהו בדיוק , אפשר להסיק שאינו מתאים . התשובות הנכונות הן : 23 עשרות ו - 4 יחידות , 2 מאות ו - 34 יחידות ו - 234 יחידות . דוגמאות לדרכים נוספות לבנות את : 234 מאה אחת , 13 עשרות ו - 4 יחידות . שתי מאות , 2 עשרות ו - 14 יחידות . בפעילות 8 התלמידים משווים בין סכומי מספרים המוצגים באופן " לא יעיל " . תחילה עליהם לבצע המרות בעזרת הכרטיסים או הדף המחיק ולתעד בבית המספרים כדי למצוא מהם המספרים . לאחר מכן הם משווים ביניהם . הצעה לפעילות נוספת משחק " מלחמת כסף " ל - 4 - 2 משתתפים יש להדפיס בשני עותקים את כרטיסי המשחק המופיעים בנספח ד ) בסוף המדריך , בעמודים 170 - 169 ( ולגזור אותם . מחלקים את הכרטיסים בין המשתתפים . בכל מהלך כל אחד מהמשתתפים מגלה כרטיס אחד . המשתתף שבכרטיס שלו מוצג סכום הכסף הגדול ביותר זוכה בכל הכרטיסים ומניחם בצד . אם לשני שחקנים יצא סכום זהה , מניחים כרטיס נוסף וממשיכים כרגיל . המשחק מסתיים כאשר נגמרים הכרטיסים בערמה המקורית ) את כרטיסי הזכייה מניחים בצד ולא מצרפים לערמה כמו במשחק מלחמה רגיל ( . המנצח : המשתתף שזכה במספר הכרטיסים הרב ביותר . פעילויות 9 ו - 10 עוסקות במצב מיוחד שבו ההמרה של היחידות מובילה לכך שצריך להמיר גם עשרות . מומלץ לאפשר לתלמידים לנסות ולהתמודד לבד עם המצב המתואר בפעילות 9 ולאחר מכן לדון בפתרון שלהם . בפעילות 10 מתוארים מצבים דומים וכדאי מאוד להשתמש בכרטיסים או בלוח המחיק כדי למצוא את המספר המתאים לכל תיאור . מי שמבצע את הפעילות בעזרת הכרטיסים או הלוח ומוצא את המספר המתאים , אינו חייב להראות את כל השלבים בבית המספרים . מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 109 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 - 151 (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר