עמוד:74

טעויות נפוצות : המרה של עשרה משטחים במשטח שאינו מתאים – למשל , 10 מאות בעשרת במקום באלף . הטעות הזו נפוצה במיוחד כאשר אחת הספרות במספר היא אפס , למשל בסעיף ג : ג 13 עשרות ו 7 מאות המקום הריק ביחידות מפתה להמיר את 10 העשרות ביחידה . מוחקים את עשרת המשטחים שרוצים להמיר אך שוכחים להוסיף את המשטח שבא במקומם . מוחקים מספר שונה מעשרה משטחים בזמן ההמרה . כל הטעויות האלה מצביעות על חוסר הפנמה של רעיון ההמרה ואפשר לפתור אותן בעזרת עבודה עם הכרטיסים עצמם . לתלמידים מתקשים אפשר להציע לעבוד בזוגות באופן הזה : הצעה לעבודה בזוגות בפעילות : 3 אחד התלמידים בוחר כרטיסים לפי נתוני הסעיף ) למשל בסעיף ג – 13 עשרות ו - 7 מאות ( . את שאר הכרטיסים הוא מעביר לתלמיד אחר , ה " בנקאי " . התלמיד הראשון בודק אם יש לו כרטיסים שאפשר להמיר ) בסעיף ג – 10 עשרות ( . הוא מעביר אותם לבנקאי ואומר בקול מה הוא מבקש לקבל ) כרטיס אחד של . ) 100 הבנקאי צריך לבדוק אם הבקשה תואמת את כללי ההמרה . אם כן , הוא לוקח את עשרת הכרטיסים ונותן את הכרטיס המבוקש בתמורה . התלמיד הראשון מתעד את המהלך בבית המספרים ומוצא את המספר המתאים . בסעיף הבא מתחלפים בתפקידים . בסעיף האחרון , סעיף יא , צריך לבצע המרה גם של יחידות וגם של מאות : יא 16 יחידות , 7 עשרות ו 12 מאות בפעילויות 5 - 4 התלמידים מתרגלים את נושא המבנה העשרוני וההמרה בהקשר של כסף , ובפרט את השקילות בין 10 עשרות למאה אחת , ובין 10 מאות לאלף אחד . בפעילויות אלה עוסקים רק בשטרות ובמטבעות המתאימים למבנה העשרוני – מטבעות של שקל אחד ושל 10 שקלים , ושטרות של 100 שקלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר