עמוד:72

עמודים -105 102 לאחר פעילות 2 התלמידים עוברים מייצוג בכדורים לייצוג מופשט יותר , באמצעות כרטיסי המשטחים . המרה : מחליפים 10 יחידות בעשרת אחת : זה ממּשׁ כּמוֹ לארז כּדּוּרים ! חשוב לדון עם התלמידים בעקרונות אלה , בהיגיון שבהם ובדמיון בינם ובין כדורי הטניס . אפשר למשל לבדוק יחד מה המספר המתאים לעשרת הכרטיסים שמצד ימין ולוודא שהוא אכן תואם למספר שעל הכרטיס משמאל : מונים בקפיצות של : 10 100 ... , 30 , 20 , 10 אפשר לשאול : נניח שהמספרים מייצגים קופסאות של כדורים - באיזה צד יש יותר כדורים ? ) בשני הצדדים אותו מספר של כדורים ( . בפעילות 3 התלמידים מתרגלים את כללי ההמרה . הם מייצגים את המספרים הנתונים בעזרת הלוח המחיק או בעזרת כרטיסי המשטחים , ממירים לפי הצורך ומתעדים בבית המספרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר