עמוד:62

תוצאות התרגילים מופיעות ) לא לפי הסדר ( על בועות הסבון ומשמשות לבדיקה . תלמידים מתקדמים יכולים לנסות ולהתאים את התוצאות המופיעות על בועות הסבון לתרגילים מבלי לפתור אותם , ולאחר מכן לפתור ולבדוק אם צדקו . בפעילות 11 משלימים לוחות חיבור ונעזרים בקשר שבין תרגילים . מומלץ לתת לתלמידים לפתור באופן חופשי טור אחד בסעיף א ולאחר מכן לדון בשאלות : האם נעזרתם בפתרון תרגיל אחד כדי לפתור תרגיל אחר ? מה הקשר בין המספרים הכתובים בטור ? כיצד אתם מסבירים קשר זה ? המספרים בשול השמאלי הם מספרים ברצף , ולכן גם המספרים בכל טור הם מספרים ברצף . אפשר להיעזר בניתוח הקשרים בטור אחד לפתרון שני הטורים הנוספים . לפני שממשיכים לפתרון סעיף ב , מומלץ לדון עם התלמידים בקשר שהם צופים שיהיה בין המספרים בכל טור ובכל שורה , ולעודד אותם לנסות ולפתור תרגילים תוך שימוש בקשרים אלו . סעיף ג מסומן כאתגר משום שבלוח זה חסרים מספרים בשוליים ) מחוברים ( ויש להסיק אותם מהסכומים הנתונים . התלמידים עדיין לא למדו לפתור תרגילי חיסור , אך תלמידים מתקדמים יוכלו למצוא את המחוברים החסרים בעזרת משוואת חיבור או בעזרת ניתוח הקשר בין הסכומים . למשל , את המספר המתאים למשבצת המסומנת באדום אפשר למצוא בעזרת המשוואה : . 1 , 100 + __ = 1 , 560 ) אפשר לייצג את 1 , 100 בכרטיסים או בדף המחיק ולבדוק מה צריך להוסיף כדי להגיע ל - . ) 1 , 560 לחלופין , אפשר להסתכל על שלושת הסכומים בטור ולראות שהם מהווים סדרה בקפיצות של , 10 ולכן גם המחוברים בטור צריכים להוות סדרה כזו . המספר הראשון הוא 450 ולכן הבא אחריו הוא . 460 כדאי לבדוק בתרגיל : . 1 , 100 + 460 = 1 , 560

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר