עמוד:60

בפעילות 7 עוסקים בסדרות של מספרים בעשרות שלמות , מאות שלמות ואלפים שלמים . כדאי לדון באחת הסדרות , למשל הסדרה שבסעיף א : האם המספרים בסדרה גדלים או קטנים ? מהו ההפרש ) גודל הקפיצה ( בין כל שני מספרים צמודים ? מה יהיה המספר הבא בסדרה ? שאלת אתגר לתלמידים מתקדמים : אם נמשיך את הסדרה עוד ועוד , האם יופיע בה המספר ? 3 , 193 והמספר ? 3 , 211 לאחר הדיון בסעיף א התלמידים יכולים לעבוד באופן עצמאי בשאר הסעיפים . תלמידים המתקשים להשלים את הסדרות יכולים להיעזר בכרטיסי המשטחים : לבנות את המספר הראשון בסדרה בעזרת כרטיסי המשטחים , לבדוק מה גודל הקפיצה ) איזה משטח צריך להוסיף או להוריד כדי להגיע למספר הבא בסדרה ( ולהמשיך את הסדרה בעזרת הוספה או הורדה של משטחים מהסוג המתאים . פעילויות 8 ו - 9 עוסקות בתרגילים המתאימים למבנה העשרוני . התלמידים מכירים את התרגילים מהפרק המבנה העשרוני עד 10 , 000 חלק א , אולם כדאי להזכיר להם את התרגיל בעזרת פעילות הפתיחה הזו : הצעה לפעילות פתיחה מבקשים מהתלמידים להציג בעזרת כרטיסי המשטחים מספר ארבע - ספרתי , לדוגמה . 3 , 625 מבקשים מהם להשלים את התרגיל המתאים של המבנה העשרוני . ___ + ___ + ___ + 3 , 625 = 3 , 000 הסירו את כל משטחי המאות . איזה מספר החסרתם ? איזה מספר קיבלתם ? הסירו את כל משטחי האלפים . איזה מספר החסרתם ? איזה מספר קיבלתם ? וכן הלאה ) כותבים ופותרים את התרגיל המתאים ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר