עמוד:42

התרגיל המתאים לפילוג הזה : יש לציין שאפשר לפלג את המלבן גם בדרכים אחרות , אך בדרך כלל נוח יותר לפלג את המספר הדו - ספרתי ) או התלת - ספרתי ( לעשרות וליחידות לפי המבנה העשרוני . בשלב הבא עוברים לכפל באמצעות ציור סכמטי של מלבן כפל ) " ציור בקיצור " ( : הציור הסכמטי הוא שלב חשוב בדרך להשתחררות מהשימוש במודל של מלבן כפל ומעבר לפתרון תרגילים במספרים בלבד . בשלב האחרון עוברים לחישוב במספרים בלבד , בכתיבה מפורטת או מקוצרת של התרגיל . דוגמאות : 13 × 6 = 10 × 6 + 3 × 6 = 60 + 18 = 78 13 × 6 = 60 + 18 = 78 13 × 6 = 78 מדי פעם כדאי לבקש מהתלמידים הסברים בעל - פה לחישוביהם , לדוגמה : 13 זה 10 ו - , 3 כופלים 10 ב - 6 ומקבלים , 60 כופלים 3 ב - 6 ומקבלים , 18 ו - 60 ועוד 18 הם . 78 מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 54 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 - 151 ( פעילות ) עמוד 56 ( בפעילות זו , אם מציבים מספרים מתאימים במקום הצורות , בכל התרגילים מתקבלת התוצאה . 36 הנה כמה הצעות לכתב סתרים שאם נשתמש בו נקבל את אותה התוצאה : בפעילויות 9 - 8 התלמידים צריכים להשלים מספרים במקומות שונים . בפעילות , 8 במקום לקבל תרגיל כפל ולפלג את הגורם הדו - ספרתי , הם מקבלים את התרגיל המפולג של כפל וחיבור וצריכים למצוא את אחד הגורמים בתרגיל הכפל . בפעילות 9 הם צריכים להשלים מספרים שונים בתרגיל המפולג .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר