עמוד:39

עמודים -51 50 פעילויות 3 - 1 מציגות סיטואציות המזמנות שימוש בחוק הפילוג . את פעילות 1 מומלץ לבצע עם התלמידים בלי לציין שהיא קשורה לנושא הפילוג . את סכום הכסף בארנקים אפשר לחשב בדרכים שונות . דוגמאות : א . 17 + 17 + 17 + 17 = 68 ) או בעזרת תרגיל כפל שפותרים בדרך זו . ( ב . " פילוג " סכום הכסף שבארנקים לתרגילי כפל מוכרים : , 2 × 4 = 8 , 15 × 4 = 60 ולאחר מכן חיבור : . 60 + 8 = 68 ג . " פילוג " סכום הכסף לפי סוגי המטבעות : , 2 × 4 = 8 , 5 × 4 = 20 , 10 × 4 = 40 ולאחר מכן חיבור : . 40 + 20 + 8 = 68 פעילות ) עמוד 50 ( בפעילות זו מתייחסים להכללות הקשורות ל - 1 ול - 0 בארבע הפעולות . התוצאה בכל אחד מהסעיפים צריכה להתאים לכל מספר שנציב במקום המשולש . חשוב לזכור שבאותו הסעיף , אותה צורה מייצגת את אותו המספר . יש סעיפים שהתוצאה בהם היא מספרית : יש סעיפים שהתוצאה בהם היא צורה : אפשר לדבר עם התלמידים על " מספר כלשהו " , למשל בסעיף ג – מה קורה כשמחברים למספר כלשהו ? 0

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר