עמוד:44

הדרך המתוארת לעיל היא ארוכה , אך כללית לכל מקרה של מציאת תרגיל בעל התוצאה הגדולה או הקטנה ביותר . בפעילות הנוכחית אפשר להשתמש בדרך קצרה יותר , על ידי חיפוש התרגיל בעל הגורמים הגדולים ביותר . התרגיל המתאים לזה הוא ח . אמנם בהשוואה בין תרגיל ח ל - א אחד הגורמים משותף ) , ) 5 אבל הגורם האחר בתרגיל ח גדול יותר ולכן תרגיל ח הוא בעל התוצאה הגדולה ביותר . עמודים -63 58 בפעילות 11 יש טבלאות כפל מיוחדות : בכולן באחד השוליים סכום שני הגורמים הראשונים שווה לגורם השלישי , ולכן גם סכום שתי המכפלות הראשונות שווה למכפלה השלישית . יהיו תלמידים שישלימו את המשבצת הצהובה על ידי מציאת סכום המספרים במשבצות הוורודות , ויהיו כאלה שיגלו את הקשר בין המשבצות הוורודות למשבצת הצהובה רק לאחר שישלימו את המשבצת הצהובה על ידי תרגיל כפל . אפשר לתאר את הקשרים בתרגיל . לדוגמה בסעיף ב : בפעילות 13 את תוצאות תרגילי הכפל המתאימים למציאת היקף המצולעים אנו מבקשים מהתלמידים לבדוק בלוח הכפל שבעמוד . 34 זו ההזדמנות להזכיר לתלמידים איך אפשר להיעזר בלוח הכפל כשפותרים תרגילי כפל וחילוק . בפעילויות 16 - 14 אנו חושפים את התלמידים בפעם הראשונה לשימוש בחוק הפילוג בפעולת החילוק . בנושא זה נעסוק בהרחבה בכיתה ד . בפעילות 14 עם המורה התלמידים מתבקשים לחלק 38 עוגיות שווה בשווה לשתי צלחות . אנו מציגים שתי דרכים לפילוג , האחת שלא לפי המבנה העשרוני הבסיסי של המחולק , והשנייה לפי המבנה העשרוני שלו :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר