עמוד:43

הנה הפתרונות : לפעילות : 8 לפעילות : 9 בפעילות 10 התלמידים מתבקשים לעיין ברשימת התרגילים ולשער , לפני שהם פותרים את התרגילים , לאיזה מהתרגילים תהיה התוצאה הגדולה ביותר ולאיזה מהם תהיה התוצאה הקטנה ביותר . אפשר לסייע להם על ידי הצעה לשימוש באסטרטגיה שיטתית , למשל כך : מציאת התרגיל שלו התוצאה הגדולה ביותר מבין התרגילים ה ו - ו תוצאת תרגיל ו גדולה יותר כי אחד מהגורמים שלהם משותף ) 3 ( ואילו הגורם האחר בתרגיל ו גדול מהגורם האחר בתרגיל ה . מבין התרגילים ו ו - ז תוצאת תרגיל ז גדולה יותר , מאותו הנימוק . מבין התרגילים ז ו - ח תוצאת תרגיל ח גדולה יותר מפני ששני הגורמים שלו גדולים משני הגורמים שבתרגיל ז . מבין התרגילים חו - אתוצאת תרגיל חגדולה יותר מפני שאחד הגורמים משותף ) 5 ( ואילו האחר בתרגיל ח גדול יותר מזה שבתרגיל א . מבין התרגילים ח ו - ב תוצאת תרגיל ח גדולה יותר מפני ששני הגורמים שלו גדולים משני הגורמים שבתרגיל ב . מבין התרגילים ח ו - ג תוצאת תרגיל ח גדולה יותר מפני ששני הגורמים שלו גדולים משני הגורמים שבתרגיל ג . מבין התרגילים ח ו - ד תוצאת תרגיל ח גדולה יותר מפני ששני הגורמים שלו גדולים משני הגורמים שבתרגיל ד . כלומר מבין כל התרגילים , לתרגיל ח התוצאה הגדולה ביותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר