עמוד:37

בפעילות 31 שימו לב לסעיפים ב ו - ד : כאן התלמידים עלולים להתבלבל ולחשוב שמתאים תרגיל כפל ) . ) 2 × 70 כדי למנוע את הטעות כדאי להציב את המספרים בתבנית המתאימה : ב אם סוחטים שני תפוזים מקבלים כוס מיץ אחת . כמה כוסות מיץ מקבלים אם סוחטים 70 תפוזים ? תרגיל : תשובה : 2 כוסות מיץ תפוזים לכל כוס מיץ 70 תפוזים בסך הכל יכול להתעורר קושי בפתרון התרגיל __ = . 70 : 2 הבעיה היא במשמעות של חילוק להכלה . את התרגיל קל יותר לפתור כאשר נותנים לגורם 2 את התפקיד של מספר הקבוצות . אם עולה קושי , אפשר לשאול תחילה את התלמידים מהו התרגיל המתאים לבעיה ולאחר מכן לפתור אותו בדרך הנוחה ) יש להניח שיהיו תלמידים שבשלב זה כבר ישלטו בעל - פה בכפולה זו ( . כך גם בסעיף ד . נוסף לפעילויות ביחידה , אפשר לשוחח עם התלמידים על הקשר שבין התרגילים בכל אחת מהשורות ובכל אחד מהטורים האלה : 10 : 5 = 2 20 : 10 = 2 30 : 15 = 2 40 : 20 = 2 50 : 25 = 2 60 : 30 = 2 70 : 35 = 2 80 : 40 = 2 90 : 45 = 2 100 : 50 = 2 10 : 2 = 5 20 : 2 = 10 30 : 2 = 15 40 : 2 = 20 50 : 2 = 25 60 : 2 = 30 70 : 2 = 35 80 : 2 = 40 90 : 2 = 45 100 : 2 = 50 2 × 5 = 10 2 × 10 = 20 2 × 15 = 30 2 × 20 = 40 2 × 25 = 50 2 × 30 = 60 2 × 35 = 70 2 × 40 = 80 2 × 45 = 90 2 × 50 = 100

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר