עמוד:32

א . חישובים בעל -פה ( עמודים 49 - 34 ) ביחידה זו , הפותחת את הפרק , מתחילים לעסוק בתרגילים שאינם נמצאים בלוח הכפל המוכר לתלמידים . עיקר היחידה מוקדש לתרגילי כפל וחילוק שבהם , לדעתנו , חשוב שישלטו התלמידים . את רוב התרגילים האלה קל לחשב באמצעות " חיבור חוזר " . דוגמאות לתרגילים הנלמדים ביחידה : - תרגילים שאחד הגורמים שלהם הוא . 150 : 3 , 100 : 25 , 4 × 15 : 50 , 25 , 20 , 15 - תרגילים שאם פותרים אותם בעזרת חיבור חוזר אין בהם המרה או שיש בהם המרה " קלה " : . 120 : 40 , 64 : 32 , 90 : 30 , 2 × 90 , 54 × 2 , 4 × 22 - תרגילי חילוק שאפשר " לדמיין אותם בראש " במשמעות של חלוקה לחלקים שווים : . 48 : 2 , 80 : 4 - תרגילים שאחד הגורמים שלהם הוא 2 והמכפלה שלהם היא עשרת שלמה עד : 100 . 70 : 2 , 90 : 45 , 35 × 2 מטרתנו היא להביא לכך שרוב התלמידים ידעו לפתור את התרגילים האלה בעל - פה או יצליחו לחשב אותם במהירות על סמך ההיכרות שלהם עם משמעות הפעולות ועם המבנה העשרוני . עמודים -35 34 בפעילויות 8 - 1 עוסקים בלוח כפל רחב יותר מלוח הכפל המוכר לתלמידים מכיתה ב , לוח כפל שבו הגורמים הם . 14 - 1 אמנם בלוח הכפל הזה לא מיוצגים כל התרגילים שנלמדים בפרק ומוצגים בו גם תרגילים שיילמדו בפרקים הבאים , אולם זו הזדמנות עבור התלמידים להתעמק שוב במבנה הלוח ולזכור כיצד אפשר להשתמש בו בפתרון תרגילי כפל וחילוק וכן במשוואות כפל וחילוק ) חשוב לציין לפני התלמידים שאפשר להרחיב את הלוח מעבר לגורם . ) 14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר