עמוד:28

מבוא לפרק על פי המלצות תכנית הלימודים יש להקדיש כ - 10 שעות לנושא זה . פרק זה הוא פרק המשך לסדרת הפרקים בנושא הכפל והחילוק שנלמדו בכיתות הקודמות . בפרקים הקודמים עסקו התלמידים בכפל וחילוק בתחום לוח הכפל עד , 10 × 10 וכאן הם יעסקו בתרגילים שהם מעבר ללוח הכפל עד , 10 × 10 כאלה שהמכפלה שלהם היא עד 200 ושאחד הגורמים שלהם הוא עד . 10 תרגילים לדוגמה : __ = 13 × 10 = __ 15 × 3 = __ 2 × 60 = __ 50 × 4 __ = 90 : 2 = __ 75 : 25 = __ 200 : 10 = __ 80 : 4 בפרק נזמן סיטואציות שיתאימו לתרגילים במשמעויות השונות של פעולות הכפל והחילוק , ובהמשך נצפה שהתלמידים יפתרו גם תרגילים על סמך המשמעויות הללו ; את תרגילי הכפל שנציג בתחילת הפרק יפתרו התלמידים בעזרת חיבור חוזר ויבחרו איזה גורם יהיה המחובר החוזר בתרגיל . למשל , עבור התרגיל __ = 50 × 4 נוח לבחור בתרגיל . 50 + 50 + 50 + 50 = 200 את תרגילי החילוק יפתרו התלמידים בעזרת חילוק לחלקים שווים או בעזרת חילוק להכלה , לבחירתם . למשל , בתרגיל __ = 80 : 4 נוח לחשוב על חלוקה ל - 4 קבוצות , ובתרגיל __ = 75 : 25 נוח לחשוב על חלוקה לקבוצות של . 25 בהמשך יפתרו התלמידים תרגילי כפל בעזרת חוק הפילוג . בפרקים הקודמים התנסו התלמידים בכפל בעזרת פילוג בהקשר של סיטואציות מתאימות . בפרק זה הנושא נלמד בצורה פורמלית , ונעסוק בו שוב בפרקים הבאים . ביחידה האחרונה נעסוק בקשרים בין תרגילים , והתלמידים יוכלו להיעזר בתרגילים מוכרים להם כדי לפתור תרגילים אחרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר