עמוד:23

. 3 פתרו את הבעיות . א על המדף , ליד השמנת , מנחות 5 תבניות של קביות שום . בכל תבנית יש 10 קביות . כמה קביות שום יש לז ' ק ? 5 10 = 50 תרגיל : × תשובה : לז ' ק יש 50 קוביות שום ב ז ' ק צריך 30 קביות שום לתבול הפשטידות שהוא מכין . כמה תבניות שום ז ' ק צריך ? תרגיל : 30 : 10 = 3 תשובה : ז ' ק צריך 3 תבניות שום ג 50 לפי סעיף א , לז ' ק יש קביות שום . כמה קביות שום ישארו לו לאחר תבול הפשטידות ? 50 30 = 20 תרגיל : - תשובה : יישארו לו 20 קוביות שום שימו לב להבדל בין פעילויות 2 ו - : 3 בפעילות 2 בכל סיפור חסר מספר , ואילו בפעילות 3 יש בעיות מילוליות , שהפתרון שלהן הוא מספר וכינוי . בשתי הפעילויות הללו משתמשים גם בנתונים מהבעיות הקודמות . בפעילות 4 עוסקים בבחירת מספרים מתאימים לבעיה . בסעיפים א , ג ו - ד אחד הגורמים נתון , וצריך לסמן את המכפלות האפשריות , ובסעיף ב המכפלה ) 20 מסטיקים ( נתונה , וצריך לסמן את הגורמים האפשריים . לסיכום הפעילות אפשר לשאול את התלמידים אם יש עוד מספרים מתאימים . פעילות 5 היא פעילות אתגר . נתון מצב של סידור פרחים באגרטלים . למציאת התשובה בכל סעיף יש להסתמך על התשובות מהסעיפים הקודמים . בכל בעיה כדאי להמליץ לתלמידים לנתח תחילה את סוג הבעיה ) חיבורית או כפלית ( לפני שכותבים תרגיל ופותרים אותו . בסעיפים א , ג , ד ו - ו יש מצב כפלי ובסעיפים ב ו - ה יש מצב חיבורי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר