עמוד:18

בסיום הפעילות יש דיון : דיּוּן האם ככל שמספר העטים גדול יותר , כך גם מספר האפשרויות ? כדי לענות על שאלת הדיון יש להתבונן בתוצאות של שתי הטבלאות : בטבלה הראשונה אין מקום לכתוב את כל האפשרויות . יש עוד שתי אפשרויות : 24 קופסאות , עט אחד בכל קופסה , ו - 24 עטים בקופסה אחת . בדיון חשוב לדבר גם על האפשרויות האלה . על סמך התוצאות המוצגות בשתי הטבלאות אפשר לראות שלמספר 25 יש פחות אפשרויות אף שהוא גדול מ - . 24 כך אפשר להראות שהטענה שלפיה ככל שמספר העטים גדול יותר , כך גם מספר האפשרויות אינה נכונה . חשוב לאפשר לתלמידים להשמיע דעות שונות ולבקש מהם לנמק את עמדותיהם בעזרת דוגמאות . מוֹשׁית הבּלּשׁית ) עמוד 17 ( ) ראו בסוף המדריך , עמודים 158 – 151 ( בפעילויות 3 ו - 4 עוסקים בכתיבת בעיות בעלות מבנה כפלי . בכל אחת מהפעילויות התלמידים מתבקשים לנסח בעיות מילוליות כרצונם ) בפעילות 3 משפט הפתיחה של הבעיה נתון ( . חשוב לוודא שהבעיות מגוונות מבחינת דרכי התיאור המילולי שלהן , מבחינת תפקיד הנתון החסר ) גורם או מכפלה ( וכן מבחינת גודל המספרים . אם בפעילות 4 התלמידים מתקשים למצוא רעיונות לכתיבת בעיות , אפשר להציע להם להיעזר בציור הפתיחה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר