עמוד:17

ב . בעיות כפליות ) עמודים 19 - 14 ( המטרה העיקרית ביחידה זו היא לחזק את הקשר שבין פעולת הכפל למצבים מחיי היום -יום של התלמידים ולהשתמש בתבנית " גורמים ומכפלה " . ביחידה זו התלמידים עוסקים בניתוח הטקסט הנתון : מציאת המכפלה והגורמים וכתיבתם בתבנית , כתיבת תרגיל מתאים לפתרון הבעיה וכתיבת תשובה מתאימה , שבה מספר ותיאור . ראו הרחבה על בעיות כפליות במבוא לפרק . בבעיות ב ו - ד בפעילות 1 התלמידים מתבקשים תחילה להשלים נתון חסר על סמך הציור הנלווה לבעיה , ורק אחר כך לקרוא את הבעיה בשלמותה , לנסות לזהות בה את הגורמים ואת המכפלה בעזרת התבנית ולענות על השאלה . שלבי הפתרון של בעיה ד : תחילה משלימים את הנתון החסר על סמך הציור הנלווה לבעיה . ד על פי הפתקים שעל המקרר , כדי להכין מנת פודינג 3 צריך כפות שמנת . כמה מנות פודינג הכין ז ' ק , אם הוא השתמש ב 21 כפות שמנת ? תרגיל : תשובה : כעת אפשר לקרוא את הבעיה בשלמותה ולנסות לזהות בה את הגורמים ואת המכפלה : 3 כפות שמנת למנת פודינג ? מנות פודינג 21 כפות שמנת בסך הכול בתבנית אפשר לראות שאחד הגורמים חסר , ולכן התרגיל הישיר המתאים הוא תרגיל החילוק , 21 : 3 = 7 והתשובה לבעיה היא ' ז ' ק הכין 7 מנות פודינג׳ . בפעילות 2 בטבלה הראשונה נתון אוסף של 24 עטים . התלמידים מתבקשים להשלים אפשרויות שונות לסידורם בקופסאות כך שבכל קופסה יהיה מספר שווה של עטים . בהמשך מצרפים לאוסף עט נוסף ובודקים את האפשרויות השונות לסידור 25 העטים . הפעילות נועדה לתרגל את יכולת התלמידים לפרק מספר לגורמים בהקשר של סיפור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר