עמוד:15

עמודים -11 5 בעיות ששואלים בהן על תחילת התהליך , כמו בעיות ב ו - ד בפעילות 1 ובעיות א , ב , ג ו -ו בפעילות , 2 הן קשות יותר . בבעיות אלה כדאי להקפיד על כתיבת תבנית לבעיה לפני שכותבים את התרגיל המתאים לחישוב המספר החסר . בפעילויות 3 ו - 4 התלמידים עוסקים לראשונה בפרק זה בכתיבת בעיות . בכל אחת מהפעילויות התלמידים מתבקשים לנסח בעיה מילולית כרצונם ) בפעילות 3 משפט הפתיחה של הבעיה נתון ( . חשוב לוודא שהבעיות מגוונות מבחינת דרכי התיאור המילולי שלהן , מבחינת התהליך המתואר ) הפחתה , הוספה או איסוף ( וכן מבחינת סוגי המספרים שעוסקים בהם . אם בפעילות 4 התלמידים מתקשים למצוא רעיונות לכתיבת בעיות , אפשר להציע להם להיעזר בציור הפתיחה . עמוד 12 בּלּ ײַ שׁ - בּעיוֹת לֹא שׁגרתיּוֹת בּלּ ײַ שׁ - בּעיוֹת לֹא שׁגרתיּוֹת חנה ואליעזר משוחחים . קראו את דבריהם לפי הסדר . א . האם חנה צודקת ? הסבירו את תשובתכם . ב . בני כמה הנכדים של אליעזר ובני כמה הנכדים של חנה ? כתבו במחברת את כל האפשרויות . זוהי שאלה קשה ולא חייבים לענות על כולה . אפשר להסתפק במציאת אפשרויות לגילים של הנכדים של חנה או של אליעזר . הנה הפתרון המלא : בשקופית 1 סבתא חנה מספרת שיש לה שתי נכדות , שהאחת גדולה בשנה מאחותה . מכפלת הגילים שלהן היא . 30 מכך אפשר להסיק שגיליהן של נכדותיה הם 6 ו - , ) 5 × 6 = 30 ( 5 שיש רק אפשרות אחת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר