עמוד:14

אם מתעורר אצל חלק מהתלמידים קושי בהתאמת תרגיל לבעיה , כדאי לכוון אותם לזהות תחילה את החלקים ואת השלם . בדרך זו הם ילמדו שכששני החלקים הדרושים למציאת השלם נתונים , יש לחבר אותם ) לדוגמה : בעיה ו בעמוד : ) 10 ו עכברים נכנסו למטבח של ז ' ק ואכלו 20 עוגיות חמאת בטנים ) שהרי ידוע כי עכברים אוהבים חמאת בטנים !( 6 על פי הציור , נשארו לז ' ק עוגיות . כמה עוגיות היו לז ' ק לפני שאכלו מהן העכברים ? תרגיל : 6 + 20 = 26 תשובה : לז ' ק היו 26 עוגיות כשהשלם ואחד החלקים נתונים , כדי למצוא את החלק האחר יש לחסר את החלק הנתון מהשלם ) לדוגמה : בעיה א בעמוד : ) 8 א כמה כפיות מלח הכניס ז ' ק לסיר , אם הוא צריך להוסיף עוד 4 כפיות כך שיהיו במרק 12 כפיות מלח בסך הכל ? תרגיל : -12 4 = 8 תשובה : ז ' ק הכניס לסיר 8 כפיות מלח לעתים , במקום תרגיל חיסור , התלמידים כותבים משוואת חיבור שיש לה אותו מבנה מתמטי כמו לתרגיל . לדוגמה : לבעיה זו הם מתאימים את המשוואה . 4 + __ = 12 מכיוון שהמבנה המתמטי נכון , חשוב לאפשר לתלמידים לתאר ביטוי מסוג זה בכתב . כך הם משקפים את דרך חשיבתם בתהליך הבנת המצב המתואר בטקסט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר