עמוד:12

ציור הפתיחה ) עמוד 4 ( דיּוּן ערכו יחד רשימה של המצרכים העומדים לרשותו של ז ' ק . רצוי שהרשימה תהיה מסודרת , כך שיהיה קל לראות מהם המצרכים ומה הוא יכול להכין . הציעו שאלות שאפשר לשאול על הרשימה שהכנתם . הפרק מתחיל בציור פתיחה המעורר דיון עם התלמידים . ציור זה מאפשר למורה לשוחח עם התלמידים ולבנות יחד א ִ תם רשימה של המצרכים , והיא תשמש בסיס לבעיות בעלות מבנה חיבורי או כפלי ביחידות הבאות . הציור מספק הקשרים מוחשיים לבעיות מילוליות שונות . הצעות לשאלות לדיון : ז ' ק צריך 20 לימונים להכנת לימונדה . כמה לימונים חסרים לו ? כמה ביצים יש על המדף במטבח ? כמה חביתות ז ' ק יכול להכין מהן ? שני ילדים נכנסו למטבח ורצו לחלק ביניהם את העוגיות שווה בשווה . כמה עוגיות יקבל כל ילד ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר