עמוד:86

ב מטר רבוע •••• •••••• . 1 סמנו על רצפת הכיתה ריבוע שהאורך של כל צלע שלו הוא מטר אחד . אפשר לסמן בעזרת סרט דביק או חבל . שערו ובדקו : א . כמה ילדים יכולים לעמוד בו זמנית בתוך הריבוע שסימנתם ? ב . כמה חוברות גיאומטריה בערך אפשר להכניס לתוך הריבוע שסימנתם כך שכולן יהיו מונחות על הרצפה ? שטחו של הריבוע שיצרתם הוא מטר רבוע , ובקיצור מ " ר . מטר רבוע הוא יחידת מידה מקובלת למדידת שטח . ג . סמנו על רצפת הכיתה מלבן ששטחו 2 מ " ר . מה אורך הצלעות של המלבן שסימנתם ? ד . מה יכולים להיות אורכי הצלעות של מלבן ששטחו 4 מ " ר ? ה . שערו : מהו בערך שטח הכיתה שלכם ? מדדו בקירוב את אורכי הצלעות של רצפת הכיתה ( עגלו למטרים שלמים ) ובדקו את השערתכם . . 2 לפניכם סרטוט מוקטן של שטיח ששטחו מטר רבוע אחד . א . מה אורך הצלע של הריבוע בסנטימטרים ? ס " מ . ב . מה שטח הריבוע בסנטימטרים רבועים ? סמ " ר . חישוב : • ן : האם יש מלבנים שונים מהריבוע המסורטט ששטחיהם מטר רבוע אחד ? הסבירו . עבור פעילות 1 יש להצטייד בסרט מדידה וסרט דביק או חבל . מטרת סעיפים א ו - ב בפעילות 1 היא להמחיש את הגודל של ריבוע ששטחו 1 מ " ר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר