עמוד:178

' אמר ש ... ' וגם ' אמר כי ... ' , פועלי האמירה המגוונים ( ' אמר ' , ' טען ' , ' הכריז ' , ' שאל ' , ועוד ) , סדר חלקי המשפט , שימוש ראוי בגופים , שימוש ראוי במאזכרים ( דאיקטים , מילים מצביעות , כגון ' כאן ' , ' שם ' , ' היום ' , ' מחר ') , סימני הפיסוק המתאימים ( נקודתיים ומירכאות בדיבור ישיר ) . *** פורים - הדסה , היא אסתר ( עמ ' 223 בספר לתלמיד ) פרק זה מגיש לתלמידים את סיפור מגילת אסתר , תוך התמקדות בפרק ד ' . הבחירה בפרק זה נעשתה משום שיש לו מבנה דרמטי ומושך לקריאה . קריאת פרק מהתנ " ך והבנתו אינה פשוטה . פירושי המלים וגם חלק מהמשימות מציגים פיגומים להבנה , אולם התחביר המקראי מבלבל לא אחת , ובמהלך הלמידה יש לוודא שהתלמידים לא הלכו לאיבוד . כדאי לעודד אותם לחתור להבנה כללית של מקטעי טקסט ( ראו פעילות 2 להלן ) ולא להתעכב על מלים ושברי פסוקים – אלא אם כן הם מרגישים שהבנתם נחסמת . בחלקו השני של הפרק טקסט מידעי בנושא תענית אסתר , המתקשר לתוכן הפרק שנלמד קודם לכן . מטרות תוכן . 1 להזכיר בפני התלמידים את סיפור המגילה . . 2 לקרב בין סיפור המגילה לבין עולמות תוכן וצורה מוכרים יותר לילדים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתרגלו קריאה והבנה של פרק מן התנ "ך . 2 התלמידים יתנסו באסטרטגיות שונות של הבנת מלים , פסוקים ויחידות טקסט גדולות יותר . 3 התלמידים יתנסו בהשוואה של טקסטים חזותיים – ציורים של אסתר המלכה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמודים , 61 - 62 הישג נדרש 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר