עמוד:160

לענות על שאלות אחרות ו / או לבחור בשירים אחרים מאלו שעבדו עליהם . לבחור בשיר שאף אחד מחברי הקבוצה לא בחר בו או לא אוהב – ולראות מה קורה בתהליך העבודה עליו לבחור כל אחד או ביחד בשיר שהם לא אוהבים ולנסות להסביר ולנסח מה הם לא אוהבים בו ( ואולי יוכלו להיעזר לשם כך בנקודות המבט שהשאלות מציעות ) פעילות 6 שיחת הסיכום מורכבת משני חלקים : . 1 רפלקסיה על התהליך האישי / קבוצתי . זו גם ההזדמנות לוודא שהשירים הובנו באופן כללי לפחות . . 2 שאלה מסדר גבוה יותר של המשגה והכללה על " מה זה שיר " - בעזרת ההשוואה לעמדות שלהם בתחילת השיעור והציטוט מלאה גולדברג . בעניין ההשוואה לעמדותיהם בתחילת השיעור : אפשר לבקש מהתלמידים להסתכל במה שכתבו במחברת או להביט על מה שכתוב על הלוח בהתאם לפעילות שנעשתה בתחילת השיעור . אפשר לבקש שיביאו דוגמאות למקומות שבהם דעתם השתנתה ( למשל : חשבתי ששירים תמיד כתובים בחרוזים אבל בשירים של נעים עריידי וחיה שנהב – בכלל אין חרוזים ) . סיום אפשר לסגור את הפרק בכמה דרכים , שמושכות חוט לפעילות עתידית : . 1 ליצור לוח כתתי או דף באתר ביה " ס שאליו יעלו התלמידים את השורות שהעתיקו . בהנחה שהפעילות בפרק יכולה ללוות כל שיר שיקראו במהלך השנה , הלוח / דף הזה יכול לגדול ולהתמלא בשורות יפות משירים . . 2 עבודה יצירתית אישית , זוגית או קבוצתית . להלן כמה רעיונות : א . " להעמיד " את השיר הנחיה - חומר למחשבה : אילו שורות יבקשו להדגיש , אולי ירצו לחזור על שורות מסוימותו האם יכולה להיות מוזיקה שתלווה את ההקראהו האם ירצו ליצור תפאורה למקום שבו מצוי הדוברו מי הדובר והאם יהיה לו אופן דיבור מסויםו וכד ' . פעילות זו מתאימה במיוחד ל " תמונה " , " שיר המקל " , " חוט " , אבל לא רק . ב . ליצור קולאז ' בעקבות השיר הנחייה - חומר למחשבה : אילו עצמים , מקומות ודמויות מוזכרים בשירו אילו דימויים ויזואליים וצבעים יכולים " לתרגם " את האווירה בשירו פעילות זו מתאימה במיוחד ל " תמונה " , ל " תפילה ראשונה " , לשיר של נעים עריידי ול " איפה " , אבל לא רק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר