עמוד:114

אחד המניעים החשובים ביותר מאחורי אומנות רחוב הוא הרצון לפתח את חיי הקהילה שבשטח הציבורי . יש פעילויות רבות שאפשר לעודד את התלמידים ליזום בהשראת אומני הרחוב , ושאינן פוגעות בסביבה , כמו : גננות קהילתית , שוק קח - תן , ספריית רחוב , ועוד . ( עוד ראיונות בספר – בפרקים " אנשי המערות " , " ילדה ופלא " , " דיבור ישיר ודיבור עקיף ) *** מאתיופיה לירושלים ( עמ ' 83 בספר לתלמיד ) הפרק מתאים להוראה ב " חג הסיגד " החל בכ " ט בחשוון , שכן הוא מעמיד במרכזו את התפיסה של ירושלים כמקום אידילי שבו הכול טוב , כמשאת נפש של כל יהודי אתיופיה , כמקום שלמענו היו מוכנים להקריב קרבנות אישיים . הטקסטים בפרק מאפיינים כתיבה תיאורית המשלבת עובדות , מחשבות ורגשות . הפרק מתאים לעבודה עצמית . מטרות תוכן הצגת ירושלים כמושא כיסופים כפי שהיא עולה בתיאורים של שלושה ילדים ( או מי שהיו ילדים ) בעת העלייה . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבנו טקסט תיאורי מכליל בעקבות קריאת הקטעים . . 2 התלמידים יבחינו בין מידע לבין תיאור הרגשות בקטעים שקראו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 48 , 51 הישג נדרש . 4 הטקסטים בפרק הטקסט שמחת ירושלים ועצב הזיכרון שלושה קטעים מהספר " הגדת יציאת אתיופיה , הנה עם קם ומתחיל ללכת , ילדים כותבים את קורות מסעם מאתיופיה דרך סודאן לירושלים " . הסוגה / תת -הסוגה טקסט מידע סיפורי זיכרון

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר