עמוד:112

הטקסטים בפרק הטקסט אומנות רחוב , דוד רפ אומנית רחוב – סיור ושיחה , רונה מינץ הסוגה / תת -הסוגה טקסט מידע כתבת ריאיון הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 2 הפרק מתחיל בהתבוננות חופשית בכמה ציורי רחוב , וכתיבת דעה ומחשבות על אחד מהם . כדאי לעודד את התלמידים להעמיק מעבר ל " יפה " או " לא יפה " , לדייק ולכתוב מה הם אהבו או לא אהבו , מה התמונה מזכירה להם , איך הם מתחברים אליה , איך היא משפיעה לדעתם על הסביבה שלה , איזה " סיפור " הם רואים בה , ועוד . פעילות 5 לאחר קריאה של כתבה על אומנות רחוב יש למצוא טענה וטענה נגדית לגבי אומנות רחוב . בכתבה ישנן כמה טענות משני הצדדים . כדי לסייע לתלמידים המתקשים אפשר למצוא יחד מילים המסמנות טענה , כמו : " המתנגדים לזכות לצייר על הקירות טוענים ש ... " , " אמני הרחוב חושבים ש ... " פעילות 7 ו -8 הפעילויות עוסקות בסיור . סיור הוא שילוב של ריאיון והצגת מידע עם תיאור אישי של הכותב המבקר בשטח . לסיור , כדרך להפקת מידע , יש יתרונות ומגבלות שעליהם עומדים בפעילות . היתרונות של סיור הם בעיקר המפגש הישיר עם הנושא והאפשרות להבין אותו " מיד ראשונה" ובצורה חיה . בנוסף אפשר לשאול שאלות ולקבל תשובות מידיות . לעומת זאת , בסיור מקבלים נקודת מבט חלקית על הנושא , ולא את המכלול . מוצע לדבר עם התלמידים על סיורים שהם ערכו , על הרשמים שלהם מהסיור , ואולי גם לשאול אילו נושאים הם היו רוצים ללמוד באמצעות סיור בשטח . פעילות – 9 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : סיור ווירטואלי ברחובות העיר תל אביב , שבו ניתן לפגוש עוד ציורים רבים ולעמוד על הייחוד שלהם . בחירה באחד מהציורים , וכתיבת הסבר על הציור . פעילות 10 הפעילות עוסקת במושג " אומנות תלוית מקום " . הכוונה לאומנות שבה נעשה שימוש בסביבה של היצירה , כדי להוסיף עוד רבדים של משמעות . המטרה האוריינית של הפעילות היא תרגול של מושג ה " הקשר " ( קונטקסט ) : מה שנמצא סביב מילה או משפט ועוזר להבנת הכוונה שלהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר