עמוד:109

הרחבות והצעות להוראת הפרק להערכתנו , אחרי פתיח משותף בכיתה , החלק הראשון ( עד שאלה 9 ) מתאים לעבודה עצמית . מומלץ לשוחח עם התלמידים על הפתיח ולוודא שהובן . הצעה לפעילות נוספת , בעקבות הפתיח במידה והפתיח לא ברור מומלץ לשוחח על הנושא בכיתה , לתת לתלמידים דוגמאות לשאלות פילוסופיות . אפשר לפתוח את השיחה בשאלה הזו : איזו מבין השאלות נראית לכם מתאימה להגדרה " שאלה פילוסופית" א . מה זאת אהבהו ב . מתי נחתם הסכם השלום בין ישראל וירדןו ג . מי הוא אדם טובו ד . מי גילה את אמריקהו פעילויות 4 ו -5 שאלות נוספות שאפשר לשאול כדי לסייע לתלמידים הזקוקים לפיגומים בדרך להבנת המשל : . 1 א . מהי התכונה הבולטת ביותר של הדובו ב . לתכונה הזאת יש יתרון ויש גם חיסרון , ושניהם באים לידי ביטוי במשל . הסבירו . . 2 " שירות דוב " הוא ביטוי שמתאר כוונה טובה עם תוצאה פחות טובה . האם אפשר להגיד שהדוב במשל מצדיק את הביטויו הסבירו . . 3 מה המשל רוצה ללמד אותנו , בני האדםו ייתכן שבכיתה מסוימת יהיה נכון לענות על השאלה הזו בשיחה במליאה , אם מתעורר הרושם שחלק מהתלמידים מתקשים לנסח את הנמשל בכוחות עצמם . לחלופין לפשר לבקש מהתלמידים לנסח בכתב את הנמשל , ואז לקרוא במליאה ניסוחים אחדים כבסיס לשיחה . פעילות 7 שאלות נוספות שתוכלנה לסייע לחלק מהתלמידים : א . נסו לתאר את ההתלבטויות של רונה לפני התחרות . ב . רונה התכוונה לטוב , אבל התוצאה הייתה פחות טובה . הסבירו . כוונת הפעילות היא שהתלמידים יסכמו לעצמם את הלמידה שלהם עד כה ויעברו לקטע הבא . יחד עם זאת , גם כאן אפשר להציע לחלק מהתלמידים את השאלות הנוספות לעזרה , וכן לנהל דיון קצר במליאה בעקבות הסיפור , כולל האפשרות של העלאת דוגמאות דומות ע " י תלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר