עמוד:212

הפעילות בפרק מתהלכת את שלבי איסוף המידע ובניית דמותו של רבן יוחנן בן זכאי שלב אחר שלב בעזרת מקורות המידע השונים . מטרות תוכן . 1 היכרות עם דמותו של רבן יוחנן בן זכאי , ועם גישתו לגבי המרד ברומאים . . 2 היכרות עם תקופה היסטורית משמעותית : תקופת המצור על ירושלים והימים שלאחר החורבן והעתקת המרכז הרוחני מירושלים ליבנה . . 3 היכרות עם התיקונים שתיקן רבי " ז עקב החורבן , אשר בזכותם לא נשתכחה תורה מישראל . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו מדרשים מהמקורות , על עולמם וסגנונם הייחודיים . . 2 התלמידים יחלצו משמעות מתוך מדרש באמצעות זיהוי הפעלים במשפט . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמודים 27 , 64 הישג נדרש 4 , 7 הטקסטים בפרק הטקסט המרד ברומאים תן לי יבנה וחכמיה , ספר האגדה , חלק א , פרק יב קמ "ד המרכז ביבנה שלאחר החורבן הסוגה / תת הסוגה טקסט מידע מדרש טקסט מידע הרחבות והצעות להוראת הפרק לפני קריאת המדרש כדאי לוודא כי התלמידים הבינו את הרקע התקופתי המובא בטקסט המידעי . לאחר מכן כדאי לקרוא את המדרש בקול ובהטעמה בכדי לסייע לתלמידים להבין מיהו הדובר בכל משפט . בשל מורכבותו של המדרש בחרנו לחלק אותו לחלקים , ולעבוד על הבנת כל חלק בפני עצמו , לפני המעבר לחלק הבא . פעילות 3 רבן יוחנן בו זכאי הבין כי אנשי העיר לא יעמדו במצור והעיר עומדת בפני חורבן . דבר זה נלמד מן המשפט במדרש : בני אדם שש וֹ לקין תבן וש וֹ תין מימיו יכ וֹ לים לעמד בחיל וֹ תיו של אספסינ וֹ סו . הוא חשש כי החורבן יחסל גם את לימוד התורה וקיום המצוות שהתבססו ברובם על ירושלים והמקדש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר