עמוד:211

פעילות 8 מטרת הפעילות היא רפלקציה על תהליך יצירת העלילון . כדאי גם לשוחח בכיתה : מה היה מאתגר יותרו מה היה כיףו ומדועו חלק מהתלמידים נוטה להתבטא בקלות באופן מילולי ואילו חלק אחר מתחבר יותר לתוכן חזותי . עלילון משלב את שני הצדדים , ומאפשר ביטוי גם למי שקשה לו עם הרכיב המילולי . שאלות הרפלקציה מעלות למודעות את מה שכדאי עוד לחזק . פעילות – 9 הפנייה לפעילות מתוקשבת הפעילות עוסקת בהכנת עלילון על " גיבורי העל " . פעילות – 10 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט – " מאייר בלי הפסקה " מאת כנרת יפרח . הטקסט המלא בעמוד . 239 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) . *** יבנה וחכמיה ( עמ ' 300 בספר לתלמיד ) פרק זה עוסק בהעתקת המרכז הרוחני מירושלים ליבנה , בעקבות חורבן העיר בידי הרומאים . בפרק שלושה טקסטים משתי סוגות שונות : מידעי ומדרש . הטקסטים המידעיים מקנים לתלמידים מידע על התקופה , החיוני להבנת ההקשר שבו מתרחש המדרש . המדרש מתאר כיצד נמלט רבן יוחנן בן זכאי מן העיר הנצורה למורת רוחם של המורדים , כדי לפעול להקמת המרכז החדש ביבנה . באמצעות המדרש ניתן להתרשם מדמותו המיוחדת של ריב " ז , שרואה נכוחה את פני הדברים , אינו טומן את ראשו בחול ומבין את העתיד לקרות בתוך זמן קצר , עם בוא החורבן . הוא אינו מהסס , ומנסה מצד אחד להביא לפתרון המצב בירושלים , ומאידך גם למצוא פתרון ליום שלאחר החורבן . לשם כך , ריב " ז אינו חושש משיח עם דמויות שונות העשויות לסייע לו בהגשמת מטרתו - החל מראש הבריונים אבא סיקרא , וכלה בקיסר הרומאי אספסינוס . הוא אינו נותן לקשיים לעצור אותו , ומוצא בתושייתו דרך לצאת מן העיר , לפגוש את הקיסר ולהקים מרכז רוחני חדש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר