עמוד:104

. 4 מבדיקה לעריכה האם הצגתי את הבעיה ואת העמדה באופן מספיק ברור ומעניין ו האם הנימוקים שכתבתי ברורים ומשכנעים האם הדוגמאות מרחיבות את הידע של הקוראים ומעוררות בהם עניין האם הסיום שכתבתי מוסיף תמיכה לעמדה שלי ו האם השתמשי בלשון ברורה ובמילים " חגיגיות יותר " ו האם המשפטים והפסקות מקושרות היטב ו האם הוספתי סימני פיסוק במקומות הנדרשים ו *** לחופש יש גבול ( עמ ' 58 בספר לתלמיד ) הפרק עוסק בחופש הביטוי וגבולותיו . חופש הביטוי הוא אחד המאפיינים החשובים של חברה דמוקרטית , אך הוא אינו מוחלט ויש לו גבולות שנועדו להגן על החברה . בפרק זה התלמידים לומדים מהו חופש הביטוי , מה משמעותו , מהם הגבולות של חופש הביטוי , ומהן הסכנות הכרוכות בחציית הגבולות . הדיון על גבולות חופש הביטוי עולה בתקשורת ובשיח הציבורי לעתים תכופות , בעקבות אירועים שונים , והוא התעורר גם לאחר רצח רבין . מצאנו לנכון לעסוק בנושא גם בגלל היותו רלוונטי לרשתות החברתיות , שהן חלק בלתי נפרד מחיי חלק מן התלמידים . כדי להקל את הבנת הנושא , מומלץ לקרוא בקול בכיתה את הטקסט , לעצור אחרי כל פסקה ולדון בה . לכל היגד בטקסט יש דוגמה , ורצוי לבקש מהתלמידים דוגמאות נוספות כדי להבהיר ולחדד את הבנתם . הנושא עלול להוביל לדיונים סוערים בכיתה , ולכן מומלץ להקדיש זמן להבניית כללים לדיון בכיתה ולהקפיד על תרבות הדיון . לדעתנו פרק זה אינו מתאים לעבודה פרטנית , הן בגלל התוכן הטעון שבו הוא עוסק והן בגלל רמת הטקסט , הציטוטים והשאלות . מטרות תוכן . 1 הבנת המושגים : חופש הביטוי , גבולות חופש הביטוי , הסתה . . 2 הבנת הקשר בין המושגים הנ " ל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר