עמוד:100

אפשר להפנות את התלמידים לבדוק הוראות שימוש על אריזות תכשירים ותרופות , או סיסמאות פרסומת , ולחבר הוראות שימוש בדגמים הנתונים או בדגמים אלטרנטיביים . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 70 הישג נדרש 8 שם הפועל בהוראות ובהמלצות פעילות - 8 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : שימוש בשמות פועל בתמרורים . *** " זאת דעתי , ומה דעתך ?" ( עמ ' 52 בספר לתלמיד ) במרכזו של הפרק עומד טקסט טיעון , דגם המשמש את כותבי הטקסטים או את הדוברים , המציגים טענה ורוצים להוכיח אותה . הטקסטים בספר המודפס עוסקים בעולמם של התלמידים – עניינים שעולים במסגרת בית הספר ; הטקסט שבמרכז הפעילות המתוקשבת עוסק בשאלה סביבתית – האם לבנות בשטח של שמורת טבע או לקיים אותה ( מלשון קיימות ) ו מבנה הטיעון מכוון לשכנע את הקוראים או המאזינים בנכונות הטענה ( העמדה , הדעה ) . לכן המשכו יהיה ביסוס לטענה : נימוקים , דוגמות , הסברים , נתונים ועובדות . במבנה הקלסי הטענה תבוא ( לרוב ) בפתיחה , ובסיום תנוסח המסקנה , הנובעת מהטיעון . זה מבנה בסיסי , שכיח ושימושי ביותר בקריאה ובכתיבה בבית - הספר . יכולים להיות שינויים קלים במבנה . הפרק מתאים לעבודה עצמית של התלמידים . שלושה פרקים העוסקים בטיעון הפרק הזה הוא הראשון בין כמה פרקים העוסקים בטקסט טיעון , ומומלץ ללמד אותו בראשית השנה . טקסט הטיעון מוביל גם לפרק הבא - יש גבול ( שעניינו רצח יצחק רבין ); לצד הנושא הערכי המשמעותי , הפרק מזמן לתלמידים תרגול והעמקה באותו נושא אורייני . בפרק שאחריו מציירים על הקירות מעלה לדיון את השאלה על תרומתה של אמנות רחוב לסביבה ולתושבים . אפשר ללמוד את שלושת הפרקים ברצף , ולהבנות את העיסוק בטיעון ובדיון תוך העזרות במחוון שבעמוד . 57

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר