עמוד:201

יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו סיפורים מהמקורות , על עולמם וסגנונם הייחודיים . . 2 התלמידים יתרגלו קריאה בין השורות ויחלצו משמעות קונקרטית מתוך ביטויים מטאפוריים . . 3 התלמידים ילמדו לעשות רפלקציה על תהליכי הלמידה והחשיבה שלהם . . 4 התלמידים יכירו פתגמים וביטויים העוסקים בלמידה ובהוראה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 65 הישג נדרש 7 הטקסטים בפרק הטקסט אשורר שירה , מאת רבי רפאל ברוך טולדאנו לעולם יהא אדם ענותן כהלל , תלמוד בבלי , שבת לא עא אבנים שחקו מים , אבות דרבי נתן , נוסח א , פרק ו הסוגה / תת הסוגה פיוט מדרש מדרש הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 ניתן להאזין לביצועים שונים של הפיוט באתר הזמנה לפיוט בקישור כדאי לשים לב כי לעיתים ישנו הבדל במילות הפיוט בין ביצוע לביצוע - ישנם ביצועים שלהם נוספה הקדמה או שמושרים בהם רק חלק מן הבתים המופיעים בספר . פעילות 3 לפני הפעילות כדאי לעבור עם התלמידים על בתי הפיוט , לאתר איתם רמזים לנושא בו עוסק כל בית בגוף הטקסט ולהעזר בביאורי המילים . לדוגמה - נאמן שמו , עפ " י באורי המילים , הינו הקב " ה , ומכאן ניתן להסיק כי עמו - האומה הנבחרה - הוא עם ישראל . פעילות 5 משה רבנו מכונה בכינויים : עבד ה ' , נאמן ביתו , עפ " י הפסוק " לא כן עבדי משה בכל ביתי נאמן הוא " ( במדבר יב , ז ) . בחיר האומה ורוענו - משום שהיה רועה את צאן את יתרו וכן הרועה הגדול , המנהיג , של עם ישראל . בזוהר מכונה משה רעיא מהימנא - רועה נאמן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר