עמוד:136

מטרות תוכן . 1 הכרת המושג " ציפור לאומית " ובחירת הציפור הלאומית בישראל . . 2 היכרות עם ציפורים שונות בארץ . יעדים בחינוך הלשוני . 1 התלמידים ידלו מידע מטבלה ויעמדו על ההבדלים בין רכיבי המידע . . 2 התלמידים יערכו הכללה מרכיבי מידע הנתונים בטבלה . . 3 התלמידים יארגנו מידע בטבלה . . 4 התלמידים יעמדו על הבדלים אחדים בין טקסט מידע רציף לבין טקסט בטבלה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 28 - 29 הישג נדרש 5 הטקסטים בפרק הטקסט בוחרים ציפור לאומית מידע על כמה ציפורים נשר מקראי דוכיפת הסוגה / תת - הסוגה טקסט מידע טבלה טקסט מידע טקסט מידע הרחבות והצעות להוראת הפרק כדאי לערוך דיון מקדים בכיתה על טבלאות , על הסיבות לשימוש בטבלה - ארגון מידע והשוואה . בסיומו של לימוד הפרק אפשר לחזור לדיון ולהרחיבו : ביתרונות ובחסרונות שבטבלה , בחשיבות התבחינים למטרת הטבלה . הטבלה הראשונה בפרק מארגנת מידע בתחום תוכן אחד – ציפורים . עיקר עניינה הוא לרכז מידע מאותו סוג על כל חמש הציפורים ולאפשר לשלוף במהירות מידע על כל ציפור . בסוף הפרק יש טבלת השוואה של תוצאות ההצבעה בין שתי הכיתות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר