עמוד:92

פעילות 3 מבנה הספר : שער , הקדמה , מפתחות ( ראשי פרקים ) המחולקים לעשרה שערים לפי נושאים . כל שער - נושא , מחולק לפרקים . יש פרקים המתחילים בהקדמה . התוכן כולל ציטוטים מהתנ " ך ומהמשנה , הסבר מטרת ההלכות , ניבים ופתגמים בשם אומרם ועוד . הספר , מבנה הפרקים והטקסטים של פסקי ההלכה , הסגנון והשפה , משרתים את מטרת המחבר הרב חיים דוד הלוי - להגיע לקהל יעד רחב ביותר ולחבב את לימוד ההלכה על לומדיה . פעילויות -5 4 ההכרות עם המבנה של קיצור שולחן ערוך מסייעת למחפש בהם פתרון לשאלה המתעוררת אצלו , מאפשרת ללומד בו להגיע אל מבוקשו במהרה תוך שימוש במפתחות , בשערים ובפרקים השונים . פעילות זו מזמינה את התלמידים לשאול שאלות סביב בניית הסוכה . על מנת ליצור עניין בקרב התלמידים , ניתן לכתוב את שאלות התלמידים על גבי הלוח , תוך ציון שמו של השואל . כמטלת קריאה בכיתה נבקש מהתלמידים לבדוק באיזו שאלה משאלות התלמידים אכן עוסק הטקסט . פעילות 7 סעיף ב - " אין נכון ל ... " - לא נכון לנהוג כך . " והרוצה ל ... " - ישנה אפשרות , אין זו חובה . " וטוב ש ... " - מומלץ לנהוג כך . סעיף ג - אף על פי - מילת קישור של ויתור . מטרתה : לציין ניגוד לצפוי . מילים נוספות מאותה קבוצה : על אף ש ..., חרף ה ..., אף על פי כן , אף כי , אף אם , גם אם , אפילו , למרות ועוד . מפני ש ... - מילת קישור של סיבה . מטרתה : לציין סיבה , לנמק . מילים נוספות מאותה קבוצה : כי , מפני ש ..., משום ש ..., מאחר ש ..., הואיל ו ..., שכן ..., בשל , בגלל ה ..., בעקבות , מפאת ה ..., עקב ...., לאור ועוד . פעילויות -10 9 לאחר שהקנתה המורה במהלך השיחה בכיתה כלים להתמודדות עם הבנת סעיף מתוך קיצור שולחן ערוך מוזמנים התלמידים ליישם את הכלים שרכשו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר