עמוד:194

אחת המטרות של הפעילות היא לשבור את מסגרת הכיתה ולהביא מידע נוסף ע " י פעילות חיצונית . פעילות 6 הצעה חלופית לשאלה קלה יותר : מאמר זה נכתב לעיתון נוער , והכותב רצה לעניין את הקוראים בנושא שלו . לשם כך הוא השתמש בעיקר בשני אמצעים : שאלות ותשובות ( שהוא עצמו עונה עליהן ) , פנייה לקוראים . מצאו שתי דוגמאות מכל סוג . פעילות 7 השאלה מתמקדת בשימוש במילה " אגדה " מתוך כוונה להבהיר שאין ודאות שמתואר אירוע שאכן התרחש . פעילות 8 אפשר לקשור בין הנושא בדיון לבין הדיון שהתקיים בכיתה בתחילת הפרק . פעילות 9 אפשר לערוך את הפעילות באופנים שונים , בהתאם לכיתה ולהרגלי העבודה העצמית של התלמידים : א . לקרוא יחד את הטקסט הראשון , לשוחח עליו בכיתה ולעבור לטקסט השני . ב . לאפשר לתלמידים לבחור לקרוא טקסט אחד , ואח " כ לדבר עם מי שקראו את הטקסט האחר . פעילות 12 בשני הטקסטים משולב גם קול אישי . האם הפן האישי מוסיף לקריאת הטקסטיםו האם הוא עוזר להבנת המעמד של הנפת הדגל בשני הטקסטיםו פעילות 13 מטרת השאלה לברר את הקשר בין המאמר לבין שני הקטעים בעקבותיו , שנועדו להמחיש את הנאמר בו . ניסוח קל יותר של שאלת סיכום : כל הטקסטים שקראתם מדברים על הדגל . ובכל זאת יש הבדלים ביניהם . ציינו 3 הבדלים . ניסוח אחר של השאלה , ברמה גבוהה יותר : כיצד מתקשרים 2 הטקסטים אל משפט הסיום של המאמרו פעילות 14 הפעילות עוסקת בצירופים עם המילה דגל . אפשר לבקש מהתלמידים לחפש צירופים כאילו או להציג להם דוגמאות כגון : ספינת הדגל , דגל לבן , נקרא אל הדגל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר