עמוד:190

מטרות תוכן . 1 היכרות עם המושג " חסידי אומות העולם " והבנת הרציונל שמאחורי מפעל ההכרה במצילי יהודים בזמן השואה . . 2 הבנת המשמעות של ערכים הומניסטיים ( אנושיות , חמלה , הצלה ) ועיסוק בזיקה של הנושא לחיינו היום . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתבוננו בביטויים ציוריים ויאירו בעזרתם נקודות מפתח בטקסט . . 2 התלמידים יזהו תת - נושאים בטקסט מידע . . 3 התלמידים יבחינו בחזרות בטקסט אומנותי . . 4 התלמידים ישאלו שאלות על פי רמיזות בפרק מספר . 5 התלמידים יסיקו מסקנות על דמות מפרטי מידע המוצגים בפרק , יתנו את דעתם על מה שכתוב בטקסט ספרותי ועל מה שנעדר ממנו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 58 - 56 הישג נדרש 4 , 6 הטקסטים בפרק הטקסט חסידי אומות העולם מאת : נירה לוין קטעים מתוך הספר " ואיך קוראים לך עכשיו" מאת תמי שם -טוב חסידי אומות העולם מאת חיים חפר הסוגה / תת -הסוגה טקסט מידע ספר קריאה שיר הרחבות והצעות להוראת הפרק חסידי אומות העולם טקסט המידע המרכזי בפרק מסביר בבהירות ובהרחבה מי הם חסידי אומות העולם . הטקסט מבליט את הבחירה של האנשים שלא עמדו מנגד נוכח שתיקת הרוב הגדול של האוכלוסייה בארצות אירופה הכבושות בידי הנאצים ונוכח שיתוף הפעולה של מעטים – חסרי מצפון או רודפי בצע - עם הכובש . הטקסט מסביר את מקור השם " חסיד אומות העולם " , מציין את הקריטריונים לקבלת מעמד כזה , מפרט את דרכי ההצלה ומספר על סיפורי ההצלה הידועים שפורסמו בדרכים שונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר