עמוד:85

הפייטן בחר לרמוז דווקא על אירוע מרומם ומחריד זה כדי לגרום לקורא להיזכר בעוצמת האירוע , לרגש ולעורר אותו . בנוסף , רצה הפייטן להזכיר לקורא את כריתת הברית בין עם ישראל לבין ה ' , את המחויבות שלהם לקיים את מצוות ה ' , בייחוד כעת , כשעומדים הם ביום הדין בו שופט אותם ה ' על כל מעשיהם . במילות הפיוט : " ותפתח את ספר הזיכרונות " בחר הפייטן לרמוז על שלושת הספרים שפותח ה' בראש השנה בזמן שהוא דן את עם ישראל , כפי שמצוין במסכת ראש השנה טז . קראו שוב את שאלה 10 שבספר וכתבו מדוע לדעתכם בחר הפייטן לשלב דווקא רמיזה זו בפיוט שכתבו עיסוק באמצעי האומנותי - חריזה מהי חריזהו חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות הפיוט . ניתן להבחין בין כמה סוגי חריזה : חרוז עובר - סופי הבתים מסתיימים בעיצורים ( אותיות ) זהים ותנועה זהה לדוגמה : קם -נם חרוז ראוי - סופי הבתים מסתיימים בשני עיצורים זהים ותנועה זהה לדוגמה : אשתו – קשתו . חרוז משובח - סופי בתים מסתיימים בשלושה עיצורים זהים ושתי תנועות זהות לדוגמה : מפלגה-הפלגה . 1 מצאו שני סוגים של חריזה ששילב הפייטן בפיוט . תנו דוגמה לכל סוג . . 2 במה תורמת החריזה להבנת הפיוטו *** יום הכיפורים ( עמ ' 22 בספר לתלמיד ) בפרק מסופר סדר יום כיפור מנקודת מבטה של ילדה ומאפשר לעסוק בסוגה המשלבת מידע עם תיאורי רגשות . חלקו השני של הפרק מוקדש לסיפור ספר יונה ולבירור הסיבה לקריאתו ביום כיפור . מטרות תוכן . 1 חזרה על מהלך יום כיפור , התפילות והמנהגים הנהוגים בו . . 2 הכרת סיפור ספר יונה . . 3 הבנת הקשר בין ספר יונה ליום כיפור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר