עמוד:78

מטרות תוכן . 1 התלמידים יכירו בכוחה של תפילה מעומק הלב . . 2 התלמידים יכירו בערכים : אפסות האדם מול גדלות האלוקים וכוחה של תשובה . מטרות בחינוך לשוני . 1 התלמידים יאפיינו דמות ביצירה על פי מעשיה , דבריה , מחשבותיה וקשריה עם דמויות אחרות ויבטאו עמדה אישית כלפיה . . 2 התלמידים יזהו דימויים בפיוט ויבינו את משמעותם . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמוד 63 , 58 הישג נדרש 7 , 6 הטקסטים בפרק הטקסט הצדיק הכפרי , מאת שלום אש ונתנה תוקף הסוגה / תת -הסוגה סיפור פיוט הרחבות והצעות להוראת הפרק הסיפור הצדיק הכפרי הפעילות בה מתמקד הפרק מאפשרת לתלמידים לאפיין את דמותו של יאשק באופן מעמיק . שלב אחר שלב , מתרחב המידע על הדמות . בתחילה דרך מעשיה , מחשבותיה ורגשותיה , אחר כך דרך קשריה עם דמויות אחרות , בהמשך דרך קולו של המספר ולסיום דרך תאורה החיצוני . אז מתבקשים התלמידים לבטא עמדה אישית כלפיה שהרי מידע רב באמתחתם . לאחר שמתנסים הם בפעילויות אלו , ניתן לאפשר להם לכתוב טקסט המאפיין את דמותו של יאשק , תוך התייחסות למידע הרב שרחשו . המחוון המצורף בהמשך יכול לסייע במהלך כתיבה זו ולאחריה . פעילות 1 הימים הנוראים הם ימים בהם חפצים אנו , להחדיר בתלמידים אהבת הבורא , רצון ליצירת קשר עמו , שיח אתו מעומקו של הלב ותפילה גם מתוך הסידור . הסיפור מפגיש את התלמידים עם נער יהודי שאינו יודע להתפלל מתוך סידור אך תשוקתו העזה להתפלל , מביאה אותו ליצור קשר עם ה ' בדרך אחרת , שונה , בלתי מקובלת - בשריקה ! והיא , כך מגלה סופו של הסיפור , מתקבלת באהבה אצל הבורא , בשל היותה זכה , תמימה , אמיתית , יוצאת מעומקו של לב , ועד לכיסא הכבוד מגיעה ומסייעת לתפילות של כולם לעבור גם כן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר