עמוד:183

. 1 מי הדמות או הדמויות הנוספות בציורו . 2 האם רואים בציור תקשורת בין אסתר והדמות או הדמויותו . 3 מה משדרת שפת הגוף של אסתר ; תקיפותו הקשבהו רכותו . 4 שימו לב ללבוש של אסתר . האם אפשר ללמוד ממנו על מעמדה בארמוןו בשלב השלישי , לבחור בציור שמתאים לתיאור דמותה של אסתר במגילה , או בציור שאינו תואם את הדמות במגילה , ולהסביר את תשובתם . *** פסח - " והגדת לבנך " ( עמ ' 229 בספר לתלמיד ) בפרק " והגדת לבנך " שני חלקים : החלק הראשון עוסק בהגדה של פסח , מן הפן העיוני ומן הפן החזותי . בחלק זה התלמידים פוגשים טקסט מידע העוסק בסדר ההגדה תוכנה ומנהגיה , שני קטעים-" עבדים היינו " ו " מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע " המספקים הצצה אל ההגדה עצמה ואל לשונה הייחודית , ולסיום פעילות השוואה המבוססת על צפייה בדפים מאוירים מהגדות שונות , ומלווה בטקסט מידע קצר על הגדות מאוירות . החלק השני של הפרק , עבדות בעולם המודרני , מתמקד בהיבט אחר של חג הפסח – היותו גם חג החירות . הנושא מוצג לתלמידים באמצעות טקסט רב - היצגי , והפעילויות עוסקות במיזוג מידע , הסקת מסקנות וכתיבת טקסט שכנוע . חלקו הראשון של הפרק ( עד : העבדות בעולם המודרני ) מתאים לעבודה עצמית מטרות תוכן . 1 הרחבת הידע של התלמידים בנוגע להגדה של פסח . . 2 הרחבת הידע של התלמידים לגבי התופעה של עבדות בעולם היום . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יקראו ויבינו את הרעיונות והמסרים העולים מהקריאה בטקסטים , שהם חלק מהמורשת התרבותית היהודית . . 2 התלמידים ישלטו במטבעות לשון , ניבים וביטויים מהמקורות מתוך הטקסטים הנלמדים בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר