עמוד:50

חלקי גם להיבט זה . בהוראת שפה במיוחד יש להביא בחשבון תלמידים שאיכות קריאתם אינה הולמת את גילם , שאוצר המילים המצומצם שלהם מקשה עליהם להבין את הדברים ולהביעם , וכן תלמידים שרמה נמוכה של ידע עולם מקשה עליהם ליצור הקשרים בין הטקסט הספרותי למציאות חייהם . תלמידים כאלה זקוקים לתיווך בהבנה , בתכנון ובביצוע של פעילויות למידה . אחת הדרכים להנגיש את הטקסט לתלמידים ולהביאם למפגש מוצלח עם יצירות ספרות וקטעי מידע ופעילויות למידה בכתב ובעל - פה היא באמצעות עבודה בקבוצות קטנות . עבודה במסגרת כזו שעשויה להיות יעילה מאוד כשמדובר בתלמידים שמתקשים לפעול במליאה – אם בגלל קשיים בקריאה ובלמידה , אם בגלל קשיים בהבעה ואם מטעמים רגשיים . הקבוצה הקטנה מספקת ביטחון ואינטימיות , מאפשרת תקשורת כמעט אישית ומפנה מקום גם לתלמידים האטיים , הפסיביים , ולאלה החוששים מקצב הלמידה , מהתעלמות או מכישלון . בנוסף לנאמר כאן , יש במד " ל המפורט לפרקים מקומות בהם מוצעות דרכי פעולה לעבודה עם תלמידים מתקשים ועם מתקדמים ומתעניינים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר