עמוד:33

מיומנויות חזותיות , שמיעתיות ומרחביות , ולטפח מיומנויות חשיבה כגון תכנון , ארגון ורצף פעולות . איתור מידע באתרים ברשת – ההטמעים בספר מציעים לתלמידים שימוש בשל באתרי אינטרנט . כמו כן , יש בספר המודפס פעילויות המספקות לתלמידים הזדמנויות להתנסות באחד מהשימושים הנפוצים בסביבת רשת האינטרנט – השימוש בה כמקור מידע . גם בפירוט על הפרקים השונים בהמשך המדריך הצענו למורים הפניות למקומות אחדים ברשת האינטרנט שבעזרתם ניתן להרחיב ולהעשיר את ההוראה והלמידה בפרקים מסוימים . שיתופיות בלמידה – בגרסה הדיגיטלית של ספר הלימוד מוטמעות משימות העושות שימוש במרכיבי תקשוב שתומכים בעבודה שיתופית כחלק מהותי ובלתי נפרד בתהליך הלמידה . כרגע הדבר בא לידי ביטוי בניסוח המטלות וב " הוראות הבימוי " לתלמידים . התלמידים משמשים מקור מידע לעמיתיהם , בונים תוצר משותף ומתייחסים לתוצרי עמיתים תוך ניצול יתרונות הטכנולוגיה . השיתופיות מתבטאת בכך שכל תלמיד ותלמידה בכיתה תורמים מהידע שלהם לאחרים , והתוצר המתקבל הוא עשיר ומגוון . הקלטה עצמית – הספר הדיגיטלי מלווה בהנחיות מפורטות ומובנות להקלטת עצמית של התלמידים שמעודדת הבנה של תוכן הטקסט , שימת לב להשפעה של סימני הפיסוק על הדיבור בקול , הבחנה בין דיבור ישיר לדיבור עקיף ועוד . כמו כן , אפשרות ההקלטה מזמנת את "העשרת דרכי הייצוג של מידע ודרכי הביטוי של התלמידים " . כתיבה בסביבה של עורך תוכן עשיר – בגרסה הדיגיטלית של הספר מוטמעים כלים לכתיבת טקסט המזמינים את התלמידים לעיצוב טקסט ברמה בסיסית , כגון עיצוב הגופן ( בחירת סוג , גודל , צבע , הדגשה ) , מיקום הטקסט ( מרכז , יישור לימין / לשמאל ) , מחיקה , הוספה , העברה , גזירה , העתקה והדבקה ומעבר לשורה חדשה ( על יתרונותיה של סביבה זו בהמשך ) . האזנה לטקסטים מלווים בקריינות , קבלת משוב מיידי כמענה לש וֹ נ וּ ת – הסביבה המתוקשבת מספקת תמיכה לילדים עם בעיות קשב וריכוז או לילדים עם לקויות למידה . חלק מן הטקסטים בספר הלימוד מלווים בקריינות , וחלקם אף מופיעים בתוך סביבה המאפשרת להגדיל את האותיות ולשמוע את הקריינות של הטקסט . הפעילויות ההידודיות ( האינטראקטיביות ) המלוות את הגרסה הדיגיטלית של הספר מפגישות את התלמידים עם עולמות תוכן שונים במגוון אופנים , המאפשרים פיתוח יכולת מגוונת בתהליכי למידה חווייתיים . הסביבה הדיגיטלית מעוררת מוטיבציה ומספקת לתלמידים חיווי מיידי ואפשרות לחזור על ביצוע המשימה עד להצלחה מלאה . צפייה בסרטוני וידיאו – סרטוני הווידיאו המשולבים בספר הדיגיטלי עונים על כמה מטרות : 58 זלכה , ג ' ( . ( 2011 סביבה לימודית דיגיטלית בגני הילדים . בתוך ד ' חן וג ' קורץ ( עורכים ) , תקשוב למידה והוראה . הוצאת המרכז ללימודים אקדמיים , אור יהודה . 59 משרד החינוך – המינהל למדע וטכנולוגיה . התאמת מערכת החינוך למאה ה - : 21 הקניית אוריינות מחשב ומידע – – CIL בתי ספר יסודיים . עמוד . 21 מתוך אתר משרד החינוך : http : // cms . education . gov . il / EducationCMS / Units / MadaTech / ICTInEducation / meyumanuyot / Oryanut / Machshev

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר